به گزارش پارس نیوز، 

«مهرزاد اسفندیاری فر»  افزود: بر اساس فرایند، مسابقات انتخابی به تنهایی نمی تواند ملاکی برای انتخاب ملی پوشان باشد، چرا که قوانین کشتی تغییر کرده و نفرات مدعی باید در تورنمنت های بین المللی نیز مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی اظهار داشت: به همین خاطر، نفرات اصلی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی های آسیایی بر اساس عملکرد در مسابقات انتخابی، تورنمنت های بین المللی و نظم و انضباط اردویی، انتخاب خواهند شد.
اسفندیاری فر بیان داشت: بر همین اساس چند تورنمنت بین المللی قرار است پیش از آغاز بازی های آسیایی برگزار شود که پس بررسی، ملی پوشان به این رقابت ها اعزام خواهند شد.
مربی اندیمشکی تیم ملی خاطرنشان کرد: قوانین کشتی در طول یک سال گذشته، دو مرتبه تغییر کرده و در گذشته نیز شاهد تغییر قوانین بودیم اما این بار، قوانین کشتی به کلی دگرگون و مشابه یک دهه گذشته شده است.
وی بیان داشت: در حال حاضر جوانانی با استعداد و خوبی در اردوی تیم ملی حضور دارند و طی فرصت باقیمانده تا بازی های آسیایی و پیکارهای قهرمانی جهان می توانند خودشان را با قوانین جدید وفق دهند.
اسفندیاری فر بیان داشت: سال گذشته تیم ملی در پیکارهای قهرمانی جهان در پاریس، نایب قهرمان شد اما در سال جاری با توجه به تغییر قوانین و همچنین شیوه جدید امتیازدهی به دارندگان طلا، نقره و برنز و افزایش وزن ها از 8 به 10 وزن به هیچ عنوان نمی توان نتایج را پیش بینی کرد و کار را برای همه کشورهای مدعی از جمله ایران سخت کرده است.
وی یادآور شد: افزایش وزن های کشتی نیز سبب شده که کشورهای شرق آسیا همچون کره جنوبی، ژاپن و کره شمالی بتوانند بیشتر مدال های این وزن ها را به خود اختصاص دهند.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص نتایج تیم ایران در رقابت های قهرمانی نیروهای مسلح افزود: با توجه به اینکه مسابقات یک هفته بعد از مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در کشور روسیه برگزار شد، به طور قطع برخی ملی پوشان کارایی اصلی خودشان را به دلیل خستگی نتوانستند نشان دهند اما در مجموع برخی از آنها از جمله محمد نوربخش و آرمان علیزاده با کسب مدال طلا و نقره، عملکرد خوبی داشتند.
تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران روزهای 28 تا 31 مرداد بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی را پیش رو خواهند داشت که کسب مدال در این مسابقات تاثیر زیادی در جایگاه ورزش ایران دارد.
رشته کشتی در بازی های آسیایی در وزن های المپیکی برگزار می شود؛ به طوری که در کشتی آزاد، کشتی گیران وزن های 57، 65، 74، 86، 97، 125 کیلوگرم و در کشتی فرنگی کشتی گیران وزن های 60، 67، 77، 87، 97، 130 کیلوگرم حضور خواهند داشت و شش وزن نیز به کشتی زنان اختصاص داده شده است.
این در حالی است که در بازی های آسیایی 2014 در اینچئون کره جنوبی، کشتی گیران در 8 وزن به میدان رفتند که حاصل آن 2مدال طلا و 5 مدال برنز در کشتی فرنگی و 4 مدال طلا و یک نقره در کشتی آزاد برای کاروان ایران بود.
پس از بازی های آسیایی ملی پوشان باید در پیکارهای قهرمانی سال 2018 جهان در بوداپست مجارستان شرکت کنند که از 28 مهر تا 4 آبان برگزار می شود.
ورزشی**1067**1597