به گزارش پارس نیوز، 

فضل‌الله باقرزاده که صبح روز گذشته (سه‌شنبه) برای سومین دوره متوالی به عنوان رییس فدراسیون شمشیربازی انتخاب شد درباره برگزاری انتخابات بدون رقیب جدی و فضای رقابتی گفت: بحث بی‌رقیب بودن درست نیست چون بر اساس قانون اطلاعیه ثبت نام را در سایت فدراسیون شمشیربازی، روزنامه‌های کثیرالانتشار و خبرگزاری‌های رسمی اعلام کرده بودیم. به نظرم دلیل اصلی عدم ثبت نام برای رقابت در انتخابات، انسجامی است که در فدراسیون وجود دارد. گاهی برای انتخابات ریاست یک فدراسیون بالای 10 هزار از داخل همان فدراسیون ثبت نام می‌کنند! ولی در این انتخابات من از انوش جهانی خواستم تا کاندیدا شود وگرنه جهانی هیچ تمایلی برای ثبت نام نداشت.

او در ادامه صحبت‌هایش افزود: به نظرم اهالی شمشیربازی هم چون دیدند که در این مدت کارها به خوبی پیش رفته است وارد رقابت نشدند. در انتخابات فدراسیون‌ها بارها دیده‌ایم که رقابت بین کاندیداها خیلی خوب شروع می‌شود اما بسیار بد به پایان می‌رسد. اگر هم از بیرون فدراسیون شمشیربازی کسی کاندیدا نشد به دلیل مشکلات سخت‌افزاری است که شمشیربازی در ایران دارد. برای نمونه در رشته‌ای مثل فوتبال امکانات و سخت‌افزار در حد قابل قبول وجود دارد و مدیران این فدراسیون بیشتر به دنبال اجرای کارها هستند اما در رشته شمشیربازی چون زیرساخت‌های کافی هنوز به صورت کامل ایجاد نشده اگر کسی آشنا به کار نباشد نمی‌تواند مدیریت درستی انجام دهد. هر سال این دغدغه را داریم که چگونه لیگ را آغاز کنیم و به پایان رسانیم و چه منابع مالی را جذب کنیم. تمام هزینه‌های لیگ را من از طریق فدراسیون پرداخت می‌کنم و حتی از باشگاه‌ها حق شرکت در لیگ را نمی‌گیریم تا همه باشگاه‌ها در لیگ حضور داشته باشد.

رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی برای کاهش اختلاف سطح در اسلحه‌های مختلف دارد، گفت: الان شرایط اسلحه اپه بسیار خوب است و قرار است به همراه اسلحه سابر به بازی‌های آسیایی اعزام شود. در بخش بانوان نیز شرایط بسیار بهتر شده است. برای اسلحه اپه مربی خارجی آوردیم هرچند مدیریت تیم‌ها با آقایان است. امروز چهارمین مرحله اردوی بانوان نیز شروع می‌شود و همواره کلاس‌های آموزشی را برگزار می‌کنیم. این اردوها هم قرار است متصل به رقابت‌های قهرمانی آسیا باشد که از بیست و پنجم ماه آینده شروع می‌شود.

باقرزاده در پایان درباره پیش‌بینی‌اش از تعداد مدال‌های شمشیربازی در بازی‌های آسیایی گفت: مطمئنا شمشیربازی مدال کسب می‌کند و به نظرم در اسلحه سابر حداقل دو مدال می‌توانیم بگیریم و حتی در اسلحه اپه هم ناامید نیستیم.