به گزارش پارس نیوز، 

 علیرضا جهانبخش مهاجم ایرانی آلکمار هلند در فصل درخشانش با این تیم موفق شد عنوان آقای گلی رقابت های لیگ هلند را به دست بیاورد. جهانبخش که احتمالا یکی از مهره های اصلی کی روش در جام جهانی 2018 روسیه خواهد بود امروز گفت و گویی با رادیو ورزش انجام داده و درباره آقای گلی اش در لیگ هلند صحبت کرده که در زیر می خوانید:


همیشه در این چند سال تلاشم این بوده که نماینده خوبی برای فوتبال ایران در اروپا باشم. متاسفانه ما در حال حاضر نماینده های زیادی در فوتبال اروپا نداریم و این مسئولیت ما را سنگین تر می کند چرا که باید توان استعدادهای ایران را به فوتبال دنیا و اروپا نشان دهیم. در حال حاضر با وجود من و رضا(قوچان نژاد) در فوتبال هلند نگاه ها در این کشور خیلی بیشتر به فوتبال ایران مثبت شده و به خصوص وقتی به عنوان دومین تیم جهان به جام جهانی رفتیم این موضوع خیلی در هلند بازتاب گسترده و مثبتی داشت. ضمن اینکه امسال برای تیم ملی هلند سال خوبی نبود و از همین رو بیشتر تمرکز بازیکنان خارجی بود که تیم هایشان به جام جهانی رفته اند. خداراشکر می کنم که من و رضا(قوچان نژاد) نماینده های خوبی برای فوتبال ایران باشیم.

هلندی ها می خواهند ایران را بشناسند


سال گذشته رضا قوچان نژاد آقای گل دوم لیگ هلند شد و امسال هم من توانستم به عنوان آقای گلی برسم. این اتفاقات باعث شده که هلندی ها بخواهند بیشتر راجع به کشورمان و فوتبال ایران بدانند. این اتفاقات باعث شد که حضور ما بازتاب رسانه ای خوبی داشته باشد و رسانه ها خیلی با ما مصاحبه کنند.

دومین جام جهانی


جام جهانی 2018 روسیه دومین جام جهانی است که من تجربه می کنم. طبیعی است که مردم ما عشق زیادی به تیم ملی دارند و همین انتظارها را از بازیکنان تیم ملی بالا می برد. من در اولین جام جهانی خیلی جوان بودم اما الان تجربه خیلی بیشتری دارم و خیلی دوست دارم که از تجربه ام استفاده کنم. از طرف دیگر همیشه توقع از تیم ملی ایران و بازیکنان بالا است و برای بازیکنان هم پوشیدن لباس تیم ملی به واسطه غروری که به انسان می دهد فرق می کند. من هم از این قائده مستثنی نیستم.

به خلیج فارس نمی آیم


شنیدم که آقای هاشمی مقدم مدیر برنامه هایم گفته اند که حتی در ازای صدمیلیون یورو هم من را به تیم های حوزه خلیج فارس و خاورمیانه نمی دهد. این واقعیت دارد چرا که تا الان توانسته ام قدم هایم را منطقی بردارم و خداراشکر روند موفقیت خوبی را طی کرده ام. قطعا هدف بعدی من رسیدن به سطح بالاتری از فوتبال است و می خواهم در این مسیر رو به جلو حرکت کنم. قصد ندارم به خاورمیانه بیایم و قصدم این است که به لیگ سطح بالاتری بروم. من در این مدت پیشنهادهای از خاورمیانه ، چین، امریکا و کشورهایی که بیشتر بحث مالی شان مطرح بوده پیشنهاداتی داشته ام. درباره پیشنهادات اروپایی هم من نمی توانم صحبت کنم و از لیگ خاصی نام ببرم. فعلا می خواهم استراحت کنم و در فرصت مناسب تصمیم می گیرد. با این حال با توجه به اهداف و علایقی که داشته ام لیگ انگلستان و آلمان برایم خیلی جذاب هستند. لالیگا هم بسیار لیگ جذابی است و همه فوتبالیست ها دوست دارند در این لیگ ها بازی کنند. از همین رو باید در انتخاب بعدی ام دقت کنم تا به تیم و لیگی بروم که شرایط و حسم به محیط و سبک فوتبال آن نزدیک باشد.

تفاوت فوتبال هلند و ایران


تفاوت بزرگی بین فوتبال ایران و هلند وجود داردکهه بزرگترین آن ها این است که در فوتبال هلند اهمیت زیادی به هواداران می دهند و برای هواداران احترام خیلی زیادی قائل هستند. همه می دانند که در فوتبال هواداران از بیشتری میزان اهمیت برخورداند و عامل اصلی جذابیت فوتبال هستند. از همین رو در فوتبال هلند امکانات زیادی را برای تماشاگران در نظر گرفته و مسئولان با آغوش باز از مردم علاقمند استقبال می کنند اما در ایران متاسفانه با اینکه عشق و علاقه مردم به فوتبال بیشتر است اما هیچ احترام و ارزشی برای هواداران قائل نیستند.

دیدار با قوچان نژاد


شهرهایی که من و رضا (قوچان نژاد) در آن زندگی می کنند از هم دور است اما به واسطه بازی هایی که با هم داریم هر چند هفته یک بار همدیگر را می بینیم. البته از وقتی رضا ازدواج کرده و صاحب فرزند شده این دیدارها کمتر شده است. اما به هرحال همدیگر را می بینیم.

از تیم ملی حمایت کنید


هواداران و مردم مهمترین نیروی انرژی بخش ما درتیم ملی هستند و بازیکنان از هواداران است که انرژی مثبت می گیرند. به همین خاطر از تمام فوتبالی ها می خواهم از تیم ملی حمایت کنند. گروه ما در جام جهانی سخت ترین گروه است اما می تواند گروه جذابی هم باشد. باید مثبت فکر کنیم و نمایش خوبی داشته باشیم تا حتی اگر مانند بازی با آرژانتین نتیجه خوبی هم نگرفتیم مردم از عملکردمان خوشحال باشند. خوشبختانه بچه ها یکدل هستند و در این زمان همه باید باهم یکدل شده و خانواده بزرگ فوتبال در کنار هم به دنبال موفقیت در جام جهانی باشیم.