به گزارش پارس نیوز، 

در ادامه بازی‌های رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال امروز (سه‌شنبه) در اصفهان در دیداری حساس به مصاف هم می‌روند.

 

نام امیر قلعه‌نویی روی نیمکت ذوب‌آهن کافی است تا همه نگاه‌ها را به بازی جلب کند. نیازی به توضیح نیست که در گذشته چقدر تقابل قلعه‌نویی با استقلال حاشیه داشته است. استقلال اهواز، مس کرمان، سپاهان، تراکتورسازی، ملوان و ذوب‌آهن تیم‌هایی بودند که قلعه‌نویی با آنها برابر استقلال صف آرایی کرده است. در استقلال اهواز و ملوان خیلی تقابل رودررویی ندیدیم، اما با سه تیم دیگر مصاف‌های خاصی را رقم زده است.

 

مصاف قلعه‌نویی با استقلال این بار در لیگ برتر یا جام حذفی نیست، بحث لیگ قهرمانان آسیا و صعود به مرحله یک چهارم نهایی است. قلعه‌نویی در لیگ هفدهم در بازی رفت با استقلالی بازی کرد که علیرضا منصوریان را داشت و بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. هر دو تیم شرایط خوبی نداشتند، منصوریان از استقلال رفت و وینفرد شفر جایش را گرفت، اما قلعه‌نویی ماند و تیمی ساخت که تبدیل به یک مدعی شد. استقلال هم با شفر اوج گرفت و در نیم فصل دوم رقابت حساسی با ذوب‌آهن پیدا کرد. در کورس نایب قهرمانی استقلال و ذوب‌آهن، این قلعه‌نویی بود که برنده شد. جایی که استقلالی‌ها معتقدند اگر در بازی برگشت مقابل ذوب‌آهن شکست نمی‌خوردند، نایب قهرمان می‌شدند. استقلال هم در ادامه با شفر قهرمان جام حذفی شد.

تنها مربی ایرانی که موفق به شکست شفر شد، قلعه‌نویی بود. در بازی برگشت، ذوب‌آهن در اصفهان 2 بر یک استقلال را برد، روزی که شفر اعتقاد داشت شاگردان قلعه‌نویی «بزن زیرش» بازی کردند. با خلاصه‌ای از تقابل‌ گذشته قلعه‌نویی با استقلال و همچنین این فصل، سراغ بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌رویم. قلعه‌نویی باید استقلال، تیمی که در آن سال‌ها حضور داشته را حذف کند و با این کار می‌تواند دوباره شایستگی‌های خود را ثابت کند. شفر هم قصد دارد شکست در لیگ را جبران کرده و به موفقیت‌هایش با استقلال ادامه دهد.

قلعه‌نویی می‌داند که باید در اصفهان کار را تمام کند، چرا که بازی برگشت در تهران است و باید مقابل تماشاگران زیادی قرار بگیرد. ذوب‌آهن همه نفراتش را در اختیار دارد و در آن سوی میدان تیام مصدوم بود که شفر در نشست خبری پیش از بازی گفت او بازی می‌کند.

استقلال از بازی با یک تیم ایرانی در مرحله یک هشتم خاطره خوبی ندارد. در لیگ یازدهم، استقلال با هدایت پرویز مظلومی به مصاف سپاهان رفت و در دیدار تک حذفی در اصفهان شکست خورد و حذف شد. پس از آن بود که امیر قلعه‌نویی دوباره به استقلال برگشت. همان فصل بود که استقلال با مظلومی در مرحله پلی‌آف آسیا ذوب‌آهن را شکست داد و راهی مرحله گروهی شد.

برنامه بازی‌های امروز به شرح زیر است:

ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت

بوریرام تایلند - چونبوک موتورز، ساعت 15:30

تیانجین چوانجیان - گوانگژو چین، ساعت 16

ذوب‌آهن - استقلال، ساعت 19:15 ورزشگاه فولادشهر اصفهان