به گزارش پارس نیوز، 

رقابت های لیگ برتر در ایستگاه هفدهم، جمعه این هفته در حالی به پایان می رسد که تکلیف تیم قهرمان و تیم های سقوط کرده مشخص شده است. در هفته پایانی تیم های ذوب آهن، استقلال و سایپا برای کسب عنوان دومی تا چهارمی به مصاف رقیبان خود خواهند رفت.


وقتی عملکرد تیم ها را به عنوان میزبان و مهمان بررسی می کنیم، به نتایج جالبی می رسیم. استقلال 34 امتیاز از 15 بازی خانگی عنوان بهترین میزبان لیگ هفدهم را به خود اختصاص داده است. آبی های پایتخت در خانه 29 گل به ثمر رسانده و 7 گل نیز دریافت کرده اند. آنها در این فصل 15 کلین شیت را تجربه کرده اند که از این تعداد 10 کلین شیت در ورزشگاه آزادی رقم خورده است. علی قربانی و فرشید اسماعیلی نیز با 5 گل زده در خانه بهترین گلزنان استقلال در دیدارهای خانگی بوده اند.

استقلال و پرسپولیس؛ بهترین میزبان و میهمان های لیگ


ذوب آهن با 32 امتیاز و سایپا با 31 امتیاز از دیدارهای خانگی در رده بعدی این جدول قرار دارند. البته صنعت نفت و پرسپولیس نیز که در هفته آخر میزبان هستند، این فرصت را دارند تا جمع امتیازات خانگی خود را افزایش دهند اما در نهایت نمی توانند در جمع 3 تیم قرار بگیرند.


اما در بازی های خارج از خانه پرسپولیسی ها با اختلاف در صدر قرار دارند و با کسب 35 امتیاز از دیدارهایی که به عنوان مهمان به میدان رفته اند، عنوان بهترین مهمان لیگ هفدهم را به خود اختصاص داده اند. شاگردان برانکو در این 15 بازی، با 27 گل زده و 9 گل خورده عنوان بهترین خط حمله و خط دفاع را در این بخش در اختیار دارند. البته فولاد خوزستان نیز با 9 گل خورده در دیدارهای خارج از خانه در کنار سرخپوشان قرار گرفته اند. شاگردان پورموسوی با 22 امتیاز دومین مهمان برتر لیگ هفدهم هستند اما تیم های ذوب آهن و سایپا در هفته آخر این فرصت را دارند تا با کسب سه امتیاز به رده دوم صعود کنند.

استقلال و پرسپولیس؛ بهترین میزبان و میهمان های لیگ

جالب است بدانید نفت تهران و سپیدرود تنها تیم هایی هستند که در بازی های خارج از خانه هیچگاه موفق به کسب برد نشدند. بعید به نظر می رسد شاگردان علی کریمی که در هفته آخر مهمان پرسپولیس هستند، بتوانند موفق به کسب سه امتیاز شوند.