به گزارش پارس نیوز، 

نام هر یک از این مربیان وقتی به زبان می آید ،  اولین چیزی که به ذهن می رسد نتایج درخشان و کارنامه موفق آنها در ایران است. کی روش سرمربی تیم ملی ، بهترین نتایج را برای تیم ملی به دست آورده است به طوریکه پس از همگروهی در جام جهانی با تیم های قدرتمند در ذهن خودمان شانس صعود و نتیجه گرفتن هر چقدر کم را داریم . برانکو با پرسپولیس رکوردها را جابه جا کرد و پس از ده سال ناکامی در قهرمانی ، پرسپولیس را دو سال پیاپی بر فراز لیگ برتر ایران نشانده است . شفر هم که با استقلال از گروه مرگ در آسیا به عنوان تیم اول و در لیگ برتر هم به  دنبال نایب قهرمانی است . استقلال در فینال جام حذفی حضور دارد و شفر می تواند یک جام را بگیرد .

اگر بحث فنی این مربیان و کارنامه موفق آنها را کنار بگذاریم ، برخود این مربیان دارد به سمتی می رود که کمی پایین تر از انتظار است . کی روش در ابتدا حضور با لبخندی وارد فوتبال ایران شد و با نتایج قابل قبول و رساندن ایران به عنوان تیم اول آسیا در رنکینگ ، در دل هواداران نشست . آن زمان بعضی مربیان ایرانی صحبت از تحقیر کردن و رفتار نه چندان خوب کی روش با خودشان را مطرح می کردند ، صحبت هایی که آن زمان کسی جدی نمی گرفت . زمان گذشت و برخوردهای سرد و بحث ها با مربیان ایرانی علنی شد . نمونه آخر این بحث ها در برنامه نود چند هفته پیش بین علی کریمی و کی روش بود . جایی که کی روش با پیامک صحبت های نه چندان جالبی را مطرح می کرد . برانکو نیز که همیشه با اخلاق خوب از او یاد می شد این روزها کمی متفاوت است . او به داورها در چند بازی است که زیاد اعتراض می کند و در آخر بازی با ذوب آهن با جمله معروف این سیرک بود ، همه را به فکر فرو برد . صحبت از شفر هم با مصاحبه آخر بازی پیکان - استقلال توسط مجید جلالی جدی تر شد . مجید جلالی در آخر بازی عنوان کرد که شفر  با حرکاتی در کنار زمین داوران و مربیان را تحقیر می کرد . قبلا این صحبت ها را از مربیان دیگر و افرادی که کنار زمین هستند نیز شنیده بودیم .

کی روش - برانکو - شفر در سه جایگاهی هستند که پشت خود هواداران را می بینند . کی روش و برانکو پس از چند سال و شفر زودتر از این دو با ادبیاتی خاص روی دیگر سکه را به فوتبال ایران می خواهند معرفی  کنند . حمایت هواداران کمی از انتقادات بر سر این موضوع را کم می کند ولی  وقتی کسی مطمئن از جایگاه خود شد آیا باید رفتارش عوض شود ؟ این انتظار از کسانی است که آمده اند تا به فوتبال ایران کمک کنند پس توقع بی جایی نیست . مثلثی که از نظر فنی به فوتبال ایران کمک کرده است ، امیدواریم از نظر اخلاق هم دوباره در همان مسیر اولیه خود قرار بگیرد و از حاشیه ها فاصله بگیرد .

حال به دو نکته می رسیم ؛ اول اینکه رفتار ما چگونه بوده است که با ما این چنین می شود ؟ دوم اینکه چرا اجازه این رفتار ها  را می دهیم ؟


انتهای پیام/