به گزارش پارس نیوز، 

مارتین ادواردز، مدیر سابق منچستریونایتد در کتاب جدید خود فاش کرده که سال 2002 ونگر گزینه نخست باشگاه منچستریونایتد برای جانشینی سرالکس فرگوسن بود. در آن سال فرگوسن تصمیم به بازنشستگی داشت اما مدتی بعد نظرش عوض شد و 11 سال دیگر به کارش به عنوان سرمربی در این تیم ادامه داد.

ونگر در این باره گفت: من همیشه از مربیگری در آرسنال راضی بودم و مدیران باشگاه هم از من راضی بودند. از آنجایی که ارزش‌های تعریف شده در این باشگاه را دوست داشتم، نمی‌خواستم از آرسنال بروم چرا برای من یک باشگاه اول از هر چیز با ارزش‌هایش تعریف می‌شود. خوب می‌شود اگر یک روز با خبرنگاران به سیر تحول (ارزش‌های باشگاه‌ها) نگاهی بیندازیم.

وی ادامه داد: شما درباره من‌یونایتد صحبت می‌کنید، تیمی که بررسی سیر تحولش در 20 سال گذشته بسیار جالب خواهد بود. خیلی چیزها عوض شده اما زمانی که من به اینجا آمدم، آرسنال ارزش‌هایی را برای خودش تعریف کرده بود که آنها را در ورزش می‌پسندم و به همین دلیل هم تا الان به کارم ادامه داده‌‌ام. من همیشه عملکرد خودم را نقد می‌کنم. بله، شکی نیست که منچستریونایتد تیم جذابی است اما مسئله این بود که آیا من از کارم در آرسنال راضی هستم و جواب مثبت بود.

سرمربی فرانسوی توپچی‌‌ها که در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود و به دوران 22 ساله‌اش در این تیم پایان می‌دهد، تأکید کرد: صحبت کردن درباره این مسئله زمان زیادی می‌برد اما فکر می‌کنم که این موضوع جالبی باشد و شما هم قطعاً مثل من کاملاً این را می‌دانید اما خیلی چیزها عوض شده است. زمانی که سرمربی آرسنال شدم، ما 80 نفر بودیم، اما الان 700 نفر هستیم. گاهی اوقات در باشگاه با افرادی مواجه می‌شوم که آنها را می‌شناسنم اما برخلاف گذشته اکثر پرسنل باشگاه را دیگر نمی‌شناسم. ما واقعاً تغییر کرده‌ایم.