به گزارش پارس نیوز، 

 

به نقل از ایرنا، هنگامی که وزارت نفت عنوان کرد که دیگر تیم داری نخواهد کرد، مقرر شد انتقال باشگاه نفت به بخش خصوصی انجام و این باشگاه هرچه سریع تر به این بخش واگذار شود.

در این ارتباط «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت طی گفت و گویی بر این مساله تاکید وعنوان کرد: ما دولت هستیم و کارمان چیز دیگری است و اساسا کار و تخصص ما این نیست که بخواهیم در ورزش و حوزه فوتبال ورود کنیم و فعالیت داشته باشیم. مگر می شود ما که دولت بوده و نماینده مردم هستیم، یک تیم بفرستیم به یک مسابقه ورزشی و مثلا جلوی تیم پرسپولیس که آنجا هم مردم هستند، بایستد؟!

اما موضوع واگذاری باشگاه نفت تهران به رغم تاکید مقام ارشد وزارت پس از چندین سال توافق، هنوز در گیرودار مسایل اداری دولتی باقی مانده است.

کافی است تنها به روند این واگذاری در سال 1396 نگاهی بیاندازیم، سه بار مالکیت این باشگاه تغییر، اما نمایندگان دولت همچنان برخلاف آنچه که وزیر نفت عنوان کرده نسبت به امر واگذاری علاقه ای نشان نمی دهند.

امروز این مساله تا بدانجا پیش رفت که شائبه تیم داری بعضی از مدیران دولتی در لیگ یک قوت گرفته و به نظر می رسد آنان به عمد با واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی مخالفت و خواسته و یا ناخواسته با حاشیه سازی های اخیر این باشگاه قدیمی را درآستانه سقوط به لیگ دسته یک قرار دادند تا خود بتوانند در لیگ یک تیمداری کنند.

این در حالی است که «رضا گل محمدی» مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران طی گفت وگویی عنوان کرد: مقدمات واگذاری این باشگاه انجام و در انتظار نامه مجمع باشگاه نفت برای انتقال این مجموعه به خریدار فعلی هستیم. اما تا امروز نسبت به دستور صادره اقدامی نشده است.

گل محمدی معتقد است، مشکل واگذاری تیم نفت تهران، مشکل درون سازمانی است و موسسه واگذاری که در مجموعه این وزارتخانه برای واگذاری تشکیل شده است، باید توانایی تصمیم گیری و رفع این مشکل را داشته باشند.

به اعتقاد وی کار واگذاری کار دشوار و پیچیده ای نیست و بسیار قبل تر از این باید انجام می شد.
وی تاکید کرد: درصورت دریافت نامه مجمع بلافاصله مساله واگذاری باشگاه به بخش خصوصی را کلید خواهیم زد.

وی گفت: سقوط نفت به لیگ دسته یک، کم شدن یکی از سهمیه های شهر 10 میلیون نفری تهران را درپی دارد که به هیچ وجه خواسته ما این موضوع نیست.

با تمامی این تفاسیر باید گفت باشگاه نفت تهران که روزگاری یکی از پایگاه های اصلی بازیکن سازی برای تیم های باشگاهی و ملی بود، این روزها نه تنها دیگر اقتدار گذشته را ندارد، بلکه باید به فکر راه های فرار از سقوط به دسته پایین تر باشد.

انتهای پیام/