به گزارش پارس نیوز، 

محمود نظری درباره ی شانس تیم ملی ایران برای صعود به دسته یک مسابقات تنیس روی میز تیمی قهرمانی جهان بیان کرد: تیم بانوان با ترکیب با تجربه و جوان در مسابقات شرکت می کند و چون برای نخستین مرتبه از دسته سه به دسته دو آمده ایم بنابراین هدف گذاری ما این است تیم ملی امسال در دسته دو بماند و رتبه خوبی کسب کند. خیلی انتظار نداریم که امسال جزو دو تیم اول قرار گیرند و به دسته یک صعود کنند. البته توانایی بانوان ما کم نیست با این حال انتظار از آنها را خیلی بالا نبردیم. به هر حال باید مرحله به مرحله پیش رفت.

او ادامه داد: در بخش مردان شانس اینکه بین دو تیم باشیم و صعود کنیم را داریم. نوشاد و نیما در وضعیت خوبی قرار دارند و افشین نوروزی به شدت با انگیزه تمرین می کند. نقش نوروزی در مسابقات جهانی می تواند بسیار تعیین کننده باشد و امیدوارم از تمام تجارب 15 ساله خود استفاده کند. امین احمدیان در مسابقات و تمرینات فوق العاده است و فقط تجربه بزرگسالان را ندارد. میعاد لطفی نفر پنجم تیم ملی است که تجربه بین‌المللی خوبی دارد. این انتظار را داریم نسبت به دوره قبل که مقام 33 در مردان و 49 در بانوان را کسب کردیم رشد داشته باشیم و این توانایی را داریم. امیدواریم بازیکنان در روز مسابقه در اوج آمادگی روانی باشند. خوشبختانه به تمام اردوها روانشناس اعزام کردیم و از این بابت باید از آکادمی ملی المپیک تشکر کنم. البته خود ما هم مرتب جلساتی را با ملی پوشان برگزار می کنیم تا اگر کمبودی دارند یا امکاناتی می خواهند برایشان فراهم شود.

دبیر فدراسیون پینگ پنگ در مورد اینکه چه نفراتی قرار است به بازی های آسیایی اعزام شوند، تاکید کرد: پس از پایان مسابقات جهانی بلافاصله همین تیم برای بازی های آسیایی آماده خواهد شد. رییس فدراسیون با در نظر گرفتن جوانب فنی و فرصت کمی که تا بازی های آسیایی هست اعلام کرد همین تیم جهانی به بازی های آسیایی هم اعزام شود. پیش بینی هم کرده ایم که بازیکنان نخبه ما در هر دو بخش مردان و بانوان قبل از حضور در بازی های آسیایی در یکی، دو مسابقه بین المللی شرکت کنند. مسابقاتی نظیر چین، هنگ کنگ و کره جنوبی و چند مسابقه دیگر را مدنظر داریم و چون تا زمان ثبت نام فرصت داریم بنابراین بررسی لازم را برای اینکه به کدام مسابقه برویم، انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: از آنجا که بحث رنکینگ در فدراسیون جهانی بسیار مهم است و تمام سید گذاری مسابقات بر اساس رنکینگ جهانی است بنابراین به دنبال این هستیم بازیکنان نخبه ما درتورهای مختلف شرکت کنند تا جایگاهشان در رنکینگ جهانی بهتر شود. در این صورت می توانند در سید های خوبی قرار گیرند و شانس اینکه به شانزده یا هشت نفر برتر صعود کنند، برایشان فراهم می شود. حتی با توجه به نبوغی که نوشاد دارد و نیما هم جدیدا توانسته بازیکنان خوبی را شکست دهد اگر تو اوج آمادگی باشند در بازی های آسیایی بی شانس نیستیم . دو جلسه هم قبل و بعد از تعطیلات نوروز با مسئولان کمیته ملی المپیک داشتیم و از عملکرد پینگ پنگ دفاع کردیم و آنها هم خیلی خوب برخورد کردند و برای نخستین مرتبه در بازی های آسیایی در بخش تیمی هم شرکت می کنیم.

نظری با اشاره به ضرورت اعزام پینگ پنگ به مسابقات جهانی و بازی های آسیایی تصریح کرد: باید به مسابقات جهانی و بازی های آسیایی رفت و نرفتن به چنین رویدادهایی دردی از تنیس روی میز دوا نمی کند. با توجه به اینکه مبنای تمام مسابقات هم رنکینگ هست پس حتما باید در مسابقات حاضر شویم. فدراسیون جهانی قوانین جدیدی را گذاشته که هر بازیکن برای اینکه رنکینگ موثری داشته باشد، باید در شش مسابقه بین المللی شرکت کند. البته کار برای ما سخت است چون از مسابقات شرق آسیا دور هستیم و هزینه ها هم بالا است از این رو به همراه برخی کشورها اعتراض هایی داشتیم تا فدراسیون جهانی تعداد مسابقات را کم کند. با این حال با صرفه جویی و برنامه ریزی مطمئنا نفرات اصلی و بازیکنان نخبه را تحت پوشش قرار می دهیم تاعقب نمانند. اسپانسرهایی هم که آوردیم در این دو سال در تمام رده ها به ما کمک کردند.

به گزارش ایسنا، تیم های ملی پینگ پنگ ایران ششم اردیبهشت راهی سوئد می شوند تا در مسابقات قهرمانی تیمی جهان شرکت کنند. تیم ملی مردان در گروه H با تیم‌های اسپانیا، قزاقستان، آمریکا، لوکزامبورگ و پورتوریکو به رقابت می‌پردازد. تیم ملی زنان ایران نیز در گروه G با تیم‌های اسپانیا، پورتوریکو، استرالیا، لیتوانی و کوبا باید به مبارزه بپردازد.

تیم‌های ملی زنان و مردان ایران در رقابت های دسته دو جهانی (۲۴ تیم دوم جهان) به مبارزه می پردازند و در پایان تیم‌های اول و دوم دسته دو به دسته یک جهانی صعود کرده و تیم‌های 23 و 24 دسته دو به دسته سه جهانی سقوط می‌کنند.