به گزارش پارس نیوز، 

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه بارشی فعال در کشور اواخر وقت فردا(۳۰ فروردین) خارج می‌شود، از ورود سامانه بارشی جدید در پایان روز جمعه (۳۱ فروردین ماه) خبر داد.

 احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که طی امروز (۲۹ فروردین) فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس در غرب و شمال غرب کشور سبب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت شود.

وی تاکید کرد: شدت بارش‌ها در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، سیستان وبلوچستان، کرمان، و جنوب یزد خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش امروز در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان شمالی و خراسان رضوی به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: فردا (۳۰ فروردین) فعالیت این سامانه در شرق و جنوب شرق کشور همچنان ادامه دارد و باعث رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد دراین مناطق خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز تا روز جمعه (۳۱ فروردین ماه) در نیمه شمالی کشور شاهد افزایش دما بین 7 تا 12 درجه خواهیم بود، گفت:‌طی امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

جمعه تهران بارانی می‌شود

وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا آسمان تهران صاف همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای پایتخت دراین روز 18 و 7 درجه سانتیگراد است. همچنین تهران در روز جمعه ( 31 فروردین) نیمه ابری و دربعد ازظهر ابری با احتمال بارش و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 22 و 9 درجه سانیتگراد خواهد بود.