به گزارش پارس نیوز، 

تیم‌ملی امید ایران باید برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات مقدماتی المپیک ٢٠٢٠ آماده شود اما فدراسیون هنوز هم برای انتخاب سرمربی این تیم به نتیجه نرسیده است. بلاتکلیفی تیم‌ملی امید درحالی ادامه دارد که این تیم در سال‌های اخیر از ناکام‌ترین تیم‌های ملی فوتبال بوده است. تیم‌ملی امید با هدایت محمد خاکپور و با حضور محمد مایلی کهن به‌عنوان مدیرفنی، در مسابقات انتخابی المپیک شکست خورد و از رسیدن به این مسابقات بازماند تا حسرت حضور ایران در المپیک ٤٤ساله شود. بعد از این شکست بزرگ، تیم امید در مسابقات مقدماتی قهرمانی تیم‌های امید در آسیا شرکت کرد و حتی نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند.

این تیم با مربیگری افشین پیروانی به مسابقات مقدماتی آسیا رفت و نتایج ناامیدکننده‌اش نشان داد باید تدبیری برای این همه ناکامی اندیشیده شود. در روزهای اخیر هم گمانه‌زنی‌های زیادی درباره انتخاب سرمربی این تیم مطرح شده و فعلاً حمید استیلی به‌عنوان مدیر تیم انتخاب شده تا با کمک بقیه اعضای کمیته فنی و آموزش بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم‌ملی امید انتخاب شود. در کنار نمازی، نام مربیانی مثل حسین فرکی، حمید استیلی، یحیی گل‌محمدی، زلاتکو کرانچار و دراگان اسکوچیچ هم مطرح شد اما شنیده می‌شود از بین تمام این اسامی درنهایت سه گزینه انتخاب شده‌اند و قرار است رزومه آنها توسط اعضای کمیته فنی بررسی شود.

علیرضا منصوریان؛ باتجربه‌تر از ٦‌سال قبل

علیرضا منصوریان بعد از نیم فصل رؤیایی که در لیگ شانزدهم با استقلال سپری کرد، در لیگ هفدهم نتایج ناامیدکننده‌ای با این تیم گرفت و درنهایت جای خود را به وینفرد شفر آلمانی داد. او بعد از جدایی از استقلال هنوز روی نیمکت هیچ تیمی ننشسته و ترجیح داده به فعالیت‌های اقتصادی‌اش ادامه دهد. منصوریان درحالی به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی برای سرمربیگری در تیم امید انتخاب شده که تجربه هدایت این تیم در مسابقات مقدماتی المپیک ٢٠١٢ را دارد.

تیم منصوریان در مرحله حذفی این مسابقات به دلیل سهل‌انگاری مدیران تیم امید در بررسی محرومیت بازیکنان و بازی کردن کمال کامیابی‌نیای محروم مقابل عراق حذف شد و باز هم حسرت المپیک به دلمان ماند. بعد از این اتفاق درنهایت منصوریان هم از سمت خود کناره‌گیری کرد. اگر نتایج ضعیف منصوریان با استقلال در لیگ هفدهم را کنار بگذاریم، او در لیگ کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشت و زمانی که سرمربی نفت تهران بود نتایج بسیار خوبی با آن تیم جوان گرفت و نام خود را به‌عنوان یک سرمربی آینده‌دار در فوتبال ایران مطرح کرد.

جواد نکونام؛ شانس اول با حمایت کی‌روش

یکی دیگر از مربیانی که شنیده می‌شود شانس زیادی برای نشستن روی نیمکت تیم‌ملی امید دارد، جواد نکونام است. کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتبال که افتخارات زیادی را در دوران بازیگری‌اش به دست آورده، از جدی‌ترین گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم امید است. او بعد از خداحافظی از فوتبال باشگاهی، کار مربیگری را از تیم خونه به خونه بابل در لیگ دسته دوم آغاز کرد. همکاری نکونام با این تیم زیاد طول نکشید و جواد، تیم نساجی مازندران را برای ادامه فعالیت مربیگری‌اش انتخاب کرد. نکونام در نساجی نتایج بسیار خوبی گرفت و تیمش شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر دارد.

شانس نکونام برای سرمربیگری در تیم امید وقتی افزایش پیدا کرد که مورد حمایت کارلوس کی‌روش قرار گرفت. او رسماً اعلام کرد گزینه‌اش برای هدایت تیم امید جواد نکونام است. با این شرایط مشخص است که اگر اتفاق خاصی نیفتد نکونام در سومین تجربه مربیگری‌اش روی نیمکت تیم امید خواهد نشست. خود نکونام هم برای سرمربیگری در تیم امید ابراز تمایل کرده و گفته بعد از رساندن تیم نساجی به لیگ برتر‌می تواند روی نیمکت تیم امید بنشیند.

عباس چمنیان؛ بی‌نام و نشان با کارنامه خوب

عباس چمنیان یکی از چهره‌های ویژه ‌سال ٩٦ فوتبال ایران بود. او ‌سال گذشته مربیگری تیم نوجوانان ایران در جام‌جهانی زیر ١٧‌سال را برعهده داشت و با این تیم شگفتی بزرگی آفرید. نوجوانان بی‌ادعای ایرانی در جام جهانی‌ سال گذشته با شکست دادن تیم‌های بزرگ برای نخستین‌بار در فوتبال ایران به جمع 8 تیم برتر دنیا صعود کردند و شگفتی بزرگی را رقم زدند. سرمربی این تیم عباس چمنیان بود که تا پیش از این، نام او زیاد در فوتبال ایران شنیده نمی‌شد. این سرمربی همواره با کمیته جوانان و آموزش فدراسیون همکاری داشت.

به همین دلیل توانست بهترین استعدادهای فوتبال ایران را در قالب تیم‌ملی نوجوانان جمع کند و به هند ببرد. او بعد از کار بزرگی که به همراه تیم‌ملی نوجوانان در هند انجام داد، حسابی سر زبان‌ها افتاد و حالا هم یکی از گزینه‌های جدی فدراسیون برای سرمربیگری در تیم‌ملی امید است. چمنیان وقتی به‌عنوان سرمربی تیم نوجوانان انتخاب شد، انتقادهای زیادی را متوجه خود دید اما وقتی توانست شگفتی بزرگی را در فوتبال پایه‌ای ایران رقم بزند، مورد تمجید تمام رسانه‌ها قرار گرفت.