به گزارش پارس نیوز، 

 پارس جنوبی جم در دومین دیدار از هفته بیست و هشتم لیگ برتر با تساوی برابر پرسپولیس به کار خود پایان داد و توانست با یک امتیاز ورزشگاه آزادی را ترک کند.

پرسپولیس قهرمان زودهنگام هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر باز هم در آزادی امتیاز از دست داد و به لطف گل دقایق پایانی از شکست گریخت. شاگردان برانکو که در این فصل هم نتایج بسیار خوبی کسب کرده و از چند هفته پیش سایر رقبا را از رسیدن به عنوان قهرمانی ناامید کردند، در بازی های خارج از خانه نتایج به مراتب بهتری نسبت به دیدارهایی که در ورزشگاه آزادی انجام دادند، به دست آوردند. پرسپولیس در این فصل تا کنون 13 بازی خارج از ورزشگاه آزادی انجام داده و تنها در دو بازی امتیاز از دست داده و 11 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. این وضعیت برای سرخپوشان در ورزشگاه آزادی بدتر است و آنها از 15 بازی که تا کنون در ورزشگاه بزرگ تهران انجام داده اند، کمتر از نیمی از بازی های خود را پیروز میدان بوده و حاصل کار آنها در 8 بازی در ورزشگاه آزادی، کسب 5 تساوی و 3 باخت بوده است.

این وضعیت برای پرسپولیس برانکو طی دو سه فصل اخیر تقریباً قابل مشاهده است؛ سرمربی کروات سرخپوشان تا کنون 14 شکست در کارنامه خود به عنوان مربی پرسپولیس داشته که 8 باخت را در ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگرانش پشت سرگذاشته است. همچنین پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بیشتر از بازی های خارج از این ورزشگاه به نتیجه مساوی دست یافته است. 14 نتیجه مساوی در آزادی برای پرسپولیس ثبت شده اما در بازی های خارج از ورزشگاه آزادی این تیم فقط 10 مساوی داشته است.

نگاهی به عملکرد پرسپولیسِ برانکو در آزادی

به این ترتیب، پرسپولیس برانکو چهاردهمین تساوی خود در ورزشگاه آزادی را رقم زد و برابر پانزدهمین مربی هم امتیاز از دست داد. پیش از مهدی تارتار، 14 مربی در ورزشگاه آزادی توانسته بودند از تیم برانکو امتیاز بگیرند. طی 10 هفته گذشته چهار مربی برای اولین بار در ورزشگاه آزادی از برانکو امتیاز گرفتند که عبارت بودند از هومن افاضلی، فیروز کریمی، وینفرد شفر و مهدی تارتار. البته پرسپولیس یک بازی را هم مقابل سایپا واگذار کرد که پیش از این سابقه گرفتن امتیاز از پرسپولیس برانکو را داشت.