به گزارش پارس نیوز، 

 شیرجه و واترپلو؛ امیرحسین کیهانی ملی پوش واترپلو ایران اظهار کرد: برای بازی های آسیایی جاکارتا اردوهای آمادگی را پشت سر می گذاریم و در حال حاضر در اردوی آمادگی کشور ایتالیا بسر می بریم. کادر فنی و فدراسیون تلاش زیادی کردند تا تمام برنامه های تدارکاتی منظم برگزار شود. ما یک اردوی تدارکاتی و مسابقه دوستانه با چین که حریف اصلی ما در آسیا است خواهیم داشت. بعد از آن هم در صربستان تمریناتمان را دنبال می کنیم. قبل از بازی های آسیایی هم یک اردوی برون مرزی در کشور سنگاپور را پشت سر می گذاریم.

وی افزود: امیدوار هستم، بتوانیم در بازی های آسیایی بعد از سال ها به مدال برسیم تا زحمات خودمان و بسیاری دیگر که مدت ها برای پیشرفت این رشته تلاش کردند را به ثمر بنشانیم.

کیهانی در پایان گفت: هدف اصلی ما در بازی های آسیایی پیروزی مقابل حریف مستقیم خود یعنی چین است. بعد از آن هم به رویارویی با قزاقستان و ژاپن فکر می کنیم که از قدرت های برتر آسیا هستند. ژاپن حتی در جهان نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. انشالله بتوانیم ابتدا چین را شکست دهیم و به مدال برسیم که بعد از سال ها این اتفاق خواهد افتاد. بعد از آن هم تمرکز خود را روی تیم های ژاپن و قزقستان خواهیم گذاشت.

*عباسی: فدراسیون بستر خوبی را برای موفقیت ما فرآهم آورده است

محمدجواد عباسی ملی پوش واترپلو ایران با اشاره به برنامه فشرده تیم ملی برای آماده سازی پیش از بازی های آسیایی گفت: فدراسیون بستر خوبی را برای آماده سازی تیم فرآهم کرده است. عباسی ملی پوش واترپلو ایران اظهار کرد: در ایتالیا شاهد اردوی سنگینی هستیم. صبح ها حدود 4 ساعت و عصرها نیز حدود 3 ساعت تمرین داریم. روزانه با تیم های باشگاهی ایتالیا رو برو می شویم. شرایط اسکان و تغذیه تیم خوب است. از فدراسیون باید تشکر کرد که بستر خوبی را برای آماده سازی تیم فرآهم کرده است. خداراشکر همه چیز اینجا خوب است و خیلی خوب تمرین می کنیم.

وی افزود: کادرفنی هم خیلی زحمت می کشد تا برنامه های تمرینی منظم دنبال شود. بعد این اردو ما چهار روز در تهران تمرین می کنیم و بعد به چین می رویم. یک اردوی مشترک هم با چین در تهران داریم. در ماه رضمان در صربستان اردو می زنیم و در آخر هم به سنگاپور می رویم.

عباسی در پایان گفت: امیدوارم با دعای مردم و حمایت مسئولان بویژه مسئولان کمیته ملی المپیک بتوانیم در بازی های آسیایی جاکارتا خوشرنگ ترین مدال را بگیریم.

*الماسی: امیدوار به کسب مدال بازی های آسیایی هستیم

ارشیا الماسی با ابراز رضایت از شرایط برگزاری اردوی تیم ملی واترپلو در کشور ایتالیا از هدفگذاری برای کسب مدال در بازی های آسیایی سخن گفت.

ارشیا الماسی ملی پوش واترپلو ایران اظهار کرد: حدود یک هفته است که در اردوی تدارکاتی ایتالیا بسر می بریم. خوشبختانه توانستیم خودمان را در تقابل تن به تن با تیم های باشگاهی ایتالیا قرار دهیم و برای مسابقات حساس در بازی های آسیایی آماده شویم.

وی افزود: در این اردو کادر فنی در نظر گرفت تا طبق روال صبح و عصر تمرین داشته باشیم. صبح ها با کار بدنسازی و شنا و تمرین کارهای تکنیکی و تاکتیکی برنامه های خود را پشت سر می گذاریم. تقریبا عصر هر روز نیز یک مسابقه با تیم های باشگاهی ایتالیا انجام دادیم.

ملی پوش واترپلو ایران در پایان گفت: در بازی های آسیایی که در مرداد ماه برگزار می شود تیم های مختلفی از جمله قزاقستان و چین و ژاپن، رقبای اصلی ما در آسیا حضور دارند. امیدوارم شرایط خوب تیم ملی ادامه داشته باشد و بتوانیم با یک مدال خوشرنگ از بازی های آسیایی برگردیم و کاری کنیم که واترپلو دوباره بدرخشد.