به گزارش پارس نیوز، 

در ادامه دوازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی تونس در سالن «ساله کوارت» شهر الحمامات جریان دارد، تکواندوکار وزن ۵۹- کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل همه رقبا به نشان طلای این وزن دست پیدا کرد.

همچنین احد اصغری هم در وزن ۵۹- کیلوگرم در اولین مبارزه 21 بر یک قبل از پایان وقت دوم «نیکولا لانکار» از صربستان را شکست داد. وی در مبارزه دوم 26 بر 8 «دژاوید ماگراموف» از روسیه را از پیش رو برداشت. وی در ادامه برابر «آندری ایوانو» از بلاروس را 36 بر 23 به پیروزی دست یافت و سپس با برتری 14 بر 4 مقابل ««الکساندر دژیوبا» از اوکراین به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

اصغری در این مرحله و در یک مبارزه برتر 23 بر 3 و در پایان راند دوم «یانگ لی» از کره‌جنوبی را شکست داد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد. این تکواندوکار نوجوان کشورمان که اوایل هفته جاری هم موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود، در دیدار نهایی «دمیرارسلان» از ترکیه را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

تیم کشورمان امروز چهار نماینده داشت که عرفان مرادی به نشان برنز وزن ۶۳- کیلوگرم دست پیدا کرد و کوثر اساسه در وزن ۵۲- کیلوگرم و مبینا شاکری در وزن ۵۵- کیلوگرم با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند. در دو روز گذشته نیز مهلا مومن زاده، غزل سلطانی و مریم حاجی علیزاده در بخش دختران و محمد رستم نژاد در بخش پسران از دور مسابقات حذف شده بودند.

برای تیم کشورمان تاکنون حامد اصغری، حسین لطفی، امیرولی پور و امیرسینا بختیاری موفق به کسب چهار مدال طلا شده و مبینا کولیوند به همراه عرفان مرادی هم 2 نشان برنز کسب کرده اند.

برنامه تکواندوکاران ایران در روز چهارم

فردا پنجشنبه 23 فروردین‌ماه و در روز چهارم این دوره از مساباقت تکواندوکاران اوزان ۵۹- و ۶۳- کیلوگرم دختران و ۶۸- و ۷۳- کیلوگرم به دیدار رقبای خود می روند. در وزن ۵۹- کیلوگرم دختران که 40 تکواندوکار حضور دارند، مهسا کیادلیریابتدا به مصاف «ناتالیا بوندار» از اوکراین می رود و سپس با «پریانکا پاتل» از هند مبارزه می کند. یلدا ولی‌نژاد در وزن ۶۳- کیلوگرم دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده مبارزه فرانسه و هلند دیدار کند. در این وزن 39 تکواندوکار حضور دارد.

محمدمهدی عمادی در وزن ۶۸- کیلوگرم پس از یک‌دور استراحت با برنده دیدار مصر و جامایکا پیکار خواهد کرد. در این وزن 48 تکواندوکار حضور دارد. در وزن ۷۳- کیلوگرم نیز که 46 تکواندوکار شرکت دارتد، علی اشکوریان در اولین دیدار به مصاف «میخاییل سوکولف» از روسیه می رود و در صورت برتری با «ساموئله بالیوا» ایتالیا پیکار می کند.

این دوره از مسابقات تا روز جمعه 24 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.