به گزارش پارس نیوز، 

 بر اساس تازه‌ترین تحقیقاتی که صورت گرفته است، نرخ چاقی میان کودکان در منطقه آسیا- پاسفیک با سرعت بالایی رو به افزایش است و برای این منطقه به بحران تبدیل شده است.

کارشناسان بهداشتی این منطقه معتقدند که از سال 2000 تا پایان سال 2016، نرخ چاقی کودکان زیر 5 سال در منطقه آسیا- پاسفیک حداقل با 38 درصد رشد مواجه بوده است.

محققان باور دارند، تغییر شیوه زندگی و روش‌های تغذیه می‌تواند به کمرنگ کردن این بحران و متعادل‌سازی مشکل چاقی کودکان این منطقه کمک کند؛ ضمن اینکه باید فشار بر سیستم‌های خدمات درمانی نوپا کاهش پیدا کند.

یکی از کارشناسان فائو می‌گوید:‌ در حالی‌که بارها و بار اعلام شده است، کودکان آمریکا و انگلیس رکورددار چاقی در جهان هستند، باید نرخ رشد چاقی در میان کودکان منطقه آسیا- پاسفیک را جدی بگیریم و آگاه باشیم که میزان رشد چاقی در آسیا و اقیانوس آرام بالاتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

بر اساس داده‌های موجود، کشورهای مالزی، اندونزی، سنگاپور و تایلند در میان چاق‌ترین کشورها در جنوب شرق آسیا هستند در حالی‌که ساموا، تونگا و نائورو از چاق‌ترین کشورهای منطقه پاسفیک محسوب می‌شوند.

براساس گزارش سازمان کشورهای توسعه و همکاری اقتصادی و توسعه، میزان چاقی بزرگسالان در ایالات متحده، مکزیک، نیوزیلند و مجارستان بیش از کشورهای دیگر است.

فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از سازمان‌های بین‌المللی است که در زمینه توسعه کشاورزی فعالیت دارد.

سازمان فائو در سال 1945 توسط 44 کشور عضو سازمان ملل متحد تأسیس شد؛ این سازمان از مرکز فائو و از طریق شبکه جهانی بالغ بر حدود نود اداره برای گسترش و مدرنیزه کردن کشاورزی، جنگلداری، شیلات و تأمین غذای مناسب برای همگان، به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

هدف این سازمان، بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذیه مردم جهان، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی است. مبارزه با سوءتغذیه با ارائه اطلاعات لازم به کشورهای مختلف از دیگر اهداف فائو است که بازدهی کشاورزی و سطح تغذیه در جهان را افزایش داده‌است.

مقر این سازمان واقع در شهر رم در کشور ایتالیا است.