به گزارش پارس نیوز، 

 شب گذشته آماری در برنامه نود از محسن مسلمان نشان داده شد که از ضعف این بازیکن در کارهای دفاعی حکایت داشت. او کنش های دفاعی کمی داشت و این را به وضوح می شد در بازی هم دید اما هواداران و افکار عمومی، به دلیل نمایش های دل نشین، پاس گل های فراوان و موقعیت سازی های مهندسِ پرسپولیس، خواستار بازی کردن او بودند. در این بین حواشی و گمانه زنی هایی هم اتفاق افتاد که فرضیه نیمکت نشینی به دلایل غیر فنی را در ذهن اهالی فوتبال به وجود آورد.

اما برانکو همیشه عدم حضور مسلمان در ترکیب را به مسائل فنی ربط می داد و شب گذشته مفصل دلایلش را شرح داد.

عادل فردوسی پور در بخشی از مصاحبه تلویزیونی با برانکو بار دیگر سوال درخصوص محسن مسلمان را از سرمربی تیم پرسپولیس پرسید و او این چنین توضیح داد: سوال خوبی بود. قبل از هرچیز باید توضیح بدهم که من با هیچ بازیکنی مشکل ندارم. از آن ها می خواهم فقط بازی کنند، بجنگند و این جا من هیچ مشکلی نمیبینم. مسلمان جزوی از تیم ماست و ارزیابی من این است که بازیکنانی که در حال حاضر بازی می کنند، از خودشان بیشتر توان می گذارند و نمیدانم چرا این اواخر فقط راجع به مسلمان از من سوال می پرسند! من از شما می پرسم، او را به جای وحید امیری می توانم بگذارم؟ یا به جای فرشاد احمدزاده بگذارم؟ به جای چه کسی می توانم بگذارم؟

فردوسی پور پرسید: هواداران می گفتند مثلا به جای ربیع خواه. نکته این جاست که بعد از بازی با الهلال شما رفتید برای استفاده از 2 هافبک دفاعی و این باعث شد که یکی از آپشن ها یعنی محسن مسلمان از گردونه بازیکنان خارج شود.

مسلمان چگونه به ترکیب پرسپولیس برمی‌گردد؟

برانکو پاسخ داد: بله در مورد این مسائل می شود همیشه حرف زد. ما راجع به آقای مسلمان صحبت می کنیم که ایشان قطعا کیفیت خود را دارند و من نمی دانم چرا مدام راجع به ایشان سوال پرسیده می شود؟ چرا کسی راجع به بشار سوال نمیپرسد؟ بشار هم بازیکنی در همین تیپ و بازیکن تیم ملی عراق است. تیم ملی که در جام ملت های قبل ایران را حذف کرد. بایکن جوانمرد، باکیفیت و آینده داری است. من تیمی را ارنج کردم که باید نتیجه می گرفت، چون اگر با یک هافبک دفاعی بازی می کردیم، آن وقت خبرنگاران می پرسیدند چرا با یک هافبک دفاعی بازی کردید چرا با دو تا بازی نکردید؟ الان می پرسند چرا با 2 تا بازی می کنید؟ خب طبیعی است که همیشه این مسائل وجود دارد. ما تغییراتی را انجام دادیم بعد از این که طارمی و سروش رفتند، کمال بهبود پیدا کرد، شجاع آمد. اگر به خاطر داشته باشید ربیع خواه فصل پیش در تمام پست ها بازی کرد، پارسال عملا فصل را با 13 بازیکن به اتمام رساندیم و نتایج ما قبل از هرچیز به این خاطر بود که نیمکت با کیفیتی داریم. روی نیمکت ما مسلمان هست، منشا، مصلح، نوراللهی، رسن هست و این ها بازیکنانی هستند که می توانند بازی کنند.

مجری برنامه مصاحبه کریم باقری را نقل کرد که به خبر ورزشی گفته بود بین برانکو و مسلمان شکرآب شده و از برانکو پرسید آیا این را تکذیب می کنید؟

پروفسور ادامه داد: بله من بازهم این را تکرار میکنم که هیچ مشکلی با ایشان ندارم. من فقط از بازیکن حرفه ای گری کامل، کار حداکثری و توان بالا می خواهم. حتی وقتی که میبازیم نمی توانم از بازیکنان انتقاد کنم، مقابل استقلال در دربی در نیمه دوم ما در بخشی از بازی 80 درصد توپ را داشتیم اما همیشه اشتباهات تکنیکی و تاکتیکی خواهند بود اما بازیکنان من در همه مسابقات حداکثر توان خود را می گذارند.

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا مسلمان را برای فصل بعد می خواهد، گفت: ما توافق کردیم که باشگاه به همه پیشنهاد ماندن بدهد، اینکه چه کسی می خواهد بماند یا برود، بستگی به خودش دارد؛ ما چهار، پنج ماه قبل راجع به لیستمان صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این تعداد بازیکن را باید حفظ کنیم و نگه داریم. روی بازگشت امید عالیشاه نیز حساب کردیم تا بازی کند. در حال حاضر 27 بازیکن داریم که فکر می کنم اگر هم کسی برود، تعدادمان کافی است. هر بازیکنی هم برود، بازیکن جایگزین داریم.

سرمربی پرسپولیس پیرامون عملکردشان در دربی برگشت اذعان کرد: ما نتوانستیم روی احمدزاده حساب کنیم؛ شاید یک تغییر دیگری در سیستم تیم می‌دادم ولی در طول فصل خیلی گمراه نشدم؛ در لیگ قهرمانان هم وقتی 4 بر صفر به الهلال باختیم، مشکل این بود که چهار ملی‌پوش نمی‌توانستند با تیم بازی کنند و مسابقه آنطور پیش رفت، اما در کل از نتایج تیم رضایت دارم؛ چیزی را تغییر نمی‌دادم و شاید بازیکنی که شما طرفدارش هستید(مسلمان) را بازی می‌دادم و سعی می‌کردم محترمانه‌ترین رفتار را نسبت به بازیکنان داشته باشم.

با این اوصاف به نظر می‌رسد تنها راه بازگشت محسن مسلمان به ترکیب پرسپولیس، تلاش در تمرین باشد.