در شش سال اخیر قهرمانان لیگ قهرمانان آسیا همگی از کشورهای شرق آسیا یعنی کره جنوبی، چین، ژاپن و حتی استرالیا آمده‌اند و مرور نتایج دور رفت این فصل از لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که به احتمال زیاد امسال هم یکی از همین تیم‌های شرق آسیا قهرمان خواهد شد.

تنها دو تیم هستند که هر 3 بازی خود در مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند: الدحیل قطر و چونبوک موتورز کره جنوبی. تیم قطری در این 3 بازی 9 گل زده و 5 گل دریافت کرده و البته در گروهی نه چندان دشوار قرار گرفته و صدرنشین است. اما صدرنشینی چونبوک حکایت دیگری دارد.

تیم کره‌ای که لقبش «جنگجوهای سبز» است، در این 3 بازی 15 گل زده و 5 گل دریافت کرده. چونبوک در بازی اول خود در حالی که با نتیجه 2-0 از میهمانش کاشیوا ریسول عقب بود، یک کام‌بک تماشایی داشت و در نهایت 3-2 حریفش را شکست داد. این تیم در بازی دوم خود در زمین کیچی هنگ‌کنگ 6-0 به پیروزی رسید و در سومین بازی تیانجین چین را با نتیجه 6-3 مغلوب کرد. اما آیا واقعا چونبوک مدعی اول قهرمانی لیگ قهرمانان آسیاست؟

چونبوک فصل گذشته با اختلاف 9 امتیاز با تیم دوم، قهرمان کی‌لیگ شد و فصل جدید را هم با پیروزی 2-0 بر اولسان هیوندای آغاز کرده است. هدایت این تیم بر عهده کانگ هی چوی است. همان مربی معروف کره‌ای که در مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 هدایت تیم ملی کره جنوبی را بر عهده داشت و با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران، وارد چالش‌های بزرگ و عجیبی شد. او در سال‌های 2006 و 2016 هم چونبوک را به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسانده بود و سابقه دو قهرمانی در این مسابقات را دارد. او 5 بار در کی‌لیگ تیم‌هایش را قهرمان کرده و در سال 2016 هم عنوان مربی سال آسیا را تصاحب کرده است.

چونبوک علاوه بر این مربی صاحبنام و پرافتخار، بازیکنان فوق‌العاده‌ای هم دارد. 7 ملی‌پوش کره‌ای و 3 بازیکن خوب و گرانقیمت برزیلی باعث شده‌اند تا این تیم در سال‌های اخیر، با اختلاف بهترین باشگاه کره‌ای باشد. ریکاردو لوپز، تیاگو آلوز و آدریانو، برزیلی‌های تاثیرگذار چونبوک هستند. آدریانو به همراه دو مهاجم ملی‌پوش چونبوک یعنی کیم شین ووک و لی دونگ گوک بازیکنانی هستند که در لیگ قهرمانان آسیا هر یک 3 گل زده‌اند!

با این اوصاف جنگجوهای سبز کره جنوبی، مدعی اول قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیای سال 2018 هستند. آنها کیفیتی به مراتب بالاتر از دیگر تیم‌های کره‌ای و حتی ژاپنی و چینی نشان داده‌اند و بعید به نظر می‌رسد تیمی از غرب آسیا توان رقابت و شکست دادن آنها را داشته باشد.