دیدار استقلال و العین یک زوج طلایی را در خط حمله آبی پوشان به هواداران معرفی کرد که به نظر می رسد تازه در ابتدای راه درخشش هستند.

در دیدار استقلال و العین از هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا علاوه بر بازی قابل قبولی که تیم شفر به نمایش گذاشت شاهد یک زوج سازی عالی در خط حمله استقلال بودیم.کمتر کسی است که بازی العین امارات و استقلال ایران را در هفته سوم فصل 2018 لیگ قهرمانان آسیا دیده باشد و به عملکرد فوق العاده فرشید اسماعیلی و مامه بابا تیام اذعان نداشته باشد. استقلال مدت ها بود که در نوک خط آتش خود زوج مکمل خوبی را برای ایجاد موقعیت های خطرناک در اختیار نداشت اما در دیدار برابر العین، اسماعیلی به خوبی عمل تغذیه را برای تیام انجام داد تا تیم شفر در دو صحنه بتواند از العین پیش بیفتد.

وقتی در مقابل تیمی مانند العین بازی می کنید مسلماً استفاده از عمق دفاع و بازی سازی از پشت مهاجم و به صورت مستقیم کمی سخت خواهد بود و در نتیجه تیم با توجه به خلاقیت خود باید تلاش کند تا لایه های دفاعی را به خوبی به هم بریزد و مهاجم هدف بتواند آزادانه تر حرکت کند. فرشید اسماعیلی همان واسطه ای بود که استقلالی ها برای رساندن توپ به تیام می خواستند و هوش بالای این بازیکن موجب شد تا در دو صحنه یکسان دو پاس گل برای تیام ارسال کند.

تیام نیز مانند یک مهاجم ایستا عمل نکرد و در هر دو صحنه با هوش خود اقدام به جایگیری مناسب کرد تا اسماعیلی بهترین گزینه های فضا را برای ارسال توپ به او داشته باشد. همچنین در صحنه گل دوم استقلال تیام اگر به صورت مستقیم شوت میزد (که غالباً از مهاجمان ایرانی این رفتار حرکتی دیده می شود) توپ توسط دروازه بان مهار می شد اما حرکت اریب شوت تیام جای هیچ عکس العملی را برای دروازه بان العین باقی نگذاشت.

حالا شفر یک زوج عالی را در خط حمله خود در اختیار دارد که موفق شده اند در برابر تیمی مانند العین از نظر پاس گل و گلزنی دبل کنند.