کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران قصد دارد بعد از اتمام کارش در روسیه با رئیس فدراسیون فوتبال ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کند. قرار آن‌ها در شهر دبی امارات است. کی‌روش به ازبک‌ها گفته می‌تواند در مسیر بازگشت به تهران در این شهر با آن‌ها ملاقات کند. کی‌روش روز سه‌شنبه و چهارشنبه در ورک‌شاپ جام جهانی حاضر می‌شود و بعد از آن به تهران برمی‌گردد. او احتمالا چهارشنبه با رئیس فدراسیون ازبکستان دیدار و گفت‌وگو می‌کند. مذاکرات دوطرف هم کاملا جدی خواهد بود. وقتی کار به دیدار رودررو کشیده یعنی دوطرف در صحبت‌های اولیه به توافق رسیده‌اند.

 

ماجرای جدایی کی‌روش از تیم ملی هم از روزی آغاز شد که شایعه تمدید قرارداد کارلوس مطرح شد ولی در ادامه فدراسیون فوتبال تمایلی به این کار نشان نداد. تاج به نزدیکانش گفته احتمال همکاری بعد از جام جهانی وجود ندارد و ترجیح می‌دهند مربی دیگری برای تیم ملی انتخاب کنند. رقم قرارداد کی‌روش بالاست و از سویی او به دنبال بهترین امکانات برای تیم ملی است. کی‌روش 7 سال است که برای گرفتن امکانات می‌جنگد اما بی‌شک مربی بعدی دیگر آنقدرها دلش برای تیم ملی نمی‌سوزد. تاج هم ترجیح می‌دهد با توجه به دغدغه‌های مالی فدراسیون فوتبال، دنبال مربی قانع باشد. در همین راستا شنیده می‌شود احتمال بازگشت دوباره برانکو به تیم ملی بسیار زیاد است.

 

البته شنیده می‌شود وینفرد شفر، سرمربی استقلال هم نیم نگاهی به نیمکت تیم ملی ایران دارد. او هم سابقه نشستن روی نیمکت تیم‌های ملی تایلند، جامائیکا و کامرون را دارد. بعضی از نزدیکان شفر می‌گویند اصلا یکی از هدف‌های اصلی این مربی رسیدن به نیمکت تیم ملی ایران بعد از جام جهانی روسیه است. به نظر می‌رسد این نیمکت در آینده‌ای نزدیک دستخوش حوادث زیادی خواهد بود. فدراسیون فوتبال بعد از جام جهانی روسیه زمان زیادی برای انتخاب سرمربی خود ندارد. در دی ماه سال آینده رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آغاز می‌شود و طبیعتا ایران بلافاصله پس از پایان جام جهانی باید سرمربی جدید خود را انتخاب کند تا او زمان کافی برای آماده‌سازی ایران پیش از جام ملت‌ها را داشته باشد.

 

بی‌شک حفظ کی‌روش در این شرایط می‌توانست بهترین تصمیم باشد ولی از آنجایی که فدراسیون چندان تمایلی به ادامه همکاری ندارد و کی‌روش هم پیشنهادات خوبی از کشورهای دیگر دریافت کرده احتمال ادامه همکاری بسیار پایین خواهد بود. کارلوس اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود بعد از روسیه، خانواده‌اش برای او در اولویت قرار می‌گیرند و هر جا کار کند باید اعضای خانواده‌اش هم کنار او باشند. کی‌روش در واقع به فدراسیون پالس‌های لازم را فرستاد ولی تاج به این جمع‌بندی رسیده که بهتر است بعد از جام جهانی با مربی دیگری کار کنند و یا حداقل منتظر بمانند تا ببینند ایران چه نتایجی در این رقابت‌ها به دست می‌آورد.