حسین فرزامی نتیجه شهرآورد را مهمترین نتیجه یک فصل برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌داند.

* بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

شهرآورد تنها بازی‌ای است که هیچ‌کس در ایران نمی‌تواند نتیجه آن را پیش‌بینی کند.

* چطور؟ الان خیلی‌ها برنده این دیدار را پیش‌بینی می‌کنند.

هر کسی از ظن خود شد یار من! قطعاً استقلالی‌ها تیم خودشان را برنده این بازی می‌دانند و پرسپولیسی‌ها هم تیم خودشان را پیروز می‌بینند. این طبیعی است ولی بخش مهم این پیش‌بینی‌ها از کری‌خوانی برای طرف مقابل می‌‌آید.

* شما چه تحلیلی از وضعیت دو تیم‌ دارید؟

این را هم باید اضافه کرد که این بازی تحلیل قبلی ندارد! جایگاه تیم‌ها، رتبه و گل زده و خورده‌شان هیچ دخلی به نتیجه شهرآورد نداشته و نخواهد داشت. خیلی اوقات تیم بالاتر باخته و تیم پایین همه را شگفت‌زده کرده است. خیلی وقت‌ها هم بازی با تساوی تمام شده، در حالی که 70 درصد مردم یکی از دو تیم را برنده قطعی پیش‌بینی می‌کردند ولی تیم ضعیف تن به شکست نداده است.

* الان که هر دو تیم تقریباً وضعیت خوبی دارند چه پیش‌بینی از شهرآورد 86 دارید؟

بازی زیبایی از کار درمی‌‌آید. به ویژه که پرسپولیس برای قهرمانی می‌جنگد و می‌خواهد جلو جلو خودش را به این عنوان برساند. حتماً استقلالی‌ها نمی‌خواهند این اتفاق در دیدار رودررو با آنها رخ بدهد از این رو با همه توان بازی می‌کنند تا نتیجه را به سود خودشان کنند.

* استقلال شفر را چطور می‌بینید؟

تیم خیلی منظم و باکلاس فوتبال بازی می‌کند. انتقال توپ از خط دفاع به هافبک و حمله اصولی است و شکل بازی تیم اروپایی شده است. در حالی که قبل از این بازی‌های استقلال چنگی به دل نمی‌زدند. این البته در تیم مقابل هم دیده می‌شود و فارغ از تعصبم به رنگ آبی باید بگویم پرسپولیس هم مانند استقلال فوتبال اصولی را بر پایه انتقال صحیح توپ از دفاع به حمله بازی می‌کند.

* بازی زیبایی می‌شود؟

قطعاً بازی زیبایی از کار درمی‌‌آید. نتیجه‌‌اش را هم باید به دقایق شروع بازی به بعد سپرد ولی آنچه مهم است اینکه با تفکراتی که از برانکو و شفر سراغ داریم هیچ‌یک بی‌برنامه بازی نمی‌کنند. در دیدار رفت پرسپولیس کاملاً دفاعی بازی کرد و برانکو که تیمش هر هفته هجومی بازی می‌کرد رکب زد تا استقلال غافلگیر شود ولی حتماً شفر دست برانکو را خوانده و با توجه به تجربه بیشترش این بار ضد تاکتیک این موضوع را هم زیر سر دارد.