منابع رسانه ای معارض روز گذشته اعلام کردند که گروه جبهه النصره عناصر خود را در استان ادلب گرد هم آورده و به ایست و بازرسیهای همتای تروریستی خود یعنی گروه «نور الدین الزنکی» حمله کرده است.

این در حالی است که دو روز پیش الزنکی و گروه تروریستی «أحرار الشام» با هم ادغام شده و اعلام گروه تازه‌ای به نام «جبهة تحریر سوریة» را رسانه‌ای کردند.
روزنامه الوطن سوریه اما گزارش داد که در واقع آماده باش النصره و الزنکی مانع از آن شد که مقدمات تشکیل گروه موسوم به جبهه تحریر سوریه تکمیل شود.

النصره امروز اعلام کرد که به نبرد با الزنکی در استان ادلب ادامه میدهد و برای این گروه حکم مبارزه با «گروه متجاوز» را صادر کرده است.

وبگاه معارض عنب هم گزارش داد که درگیری در ادلب محدود به النصره و الزنکی نبوده، بلکه احرار الشام نیز از ساعاتی پیش در شهرهای «اریحا و ترملا» در ریف جنوبی ادلب با النصره درگیر است.

الزنکی اعلام کرد که النصره اجازه نمی‌دهد پزشکانی که در مناطق تحت اشغال جبهه تحریر سوریه حضور دارند، به مناطق درگیری برسند.

در همین راستا، «نور الدین الابراهیم» مسئول اطلاع‌رسانی و نظامی ائتلاف تروریستی «تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی آن به شمار می‌رود- هم اعلام کرد که در حال حاضر درگیری با این ائتلاف در غرب شهر حلب در جریان است.

منابع معارض به وبگاه خبری «الوطن اون لاین» گفتند که الزنکی در منطقه «السعدیه» در غرب استان حلب به مواضع النصره حمله کرده است.

به گفته این منابع، دامنه این درگیریها گسترش پیدا کرده و به شهرک «کفرناها» در غرب حلب رسیده و الزنکی در تلاش است این منطقه را به اشغال خود درآورد.

الزنکی همچنین «هنگ 111» را که یکی از بازوهای نظامی این گروه است را به سمت شهر «دار عزه» اعزام کرده است تا این شهر را اشغال کنند.

وبگاه خبری مراسلون هم اعلام کرد که احرار الشام و الزنکی در ریف جنوبی ادلب توانسته اند اردوگاه «وادی الضیف» را از اشغال النصره خارج کرده و به اشغال خود درآورند.

درگیری شدید گروههای تروریستی «النصره» و «الزنکی» در استانهای حلب و ادلب سوریه

جبهه تحریر سوریا تا کنون برای خود «امیر» انتخاب نکرده و فقط «حسن صوفان» به صورت ظاهری، فرماندهی کل این گروه را به دست گرفته است.

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس