سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به مهم ترین نقل و انتقالات زمستانی این قاره در بین مهاجمان پرداخته و 6 مورد را به عنوان خاص ترین های معرفی کرده است.
در این بین یکی از نقل و انتقالات ذکر شده اختصاص به جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس ایران و پیوستن او به الغرافه قطر دارد.
 
در گزارش سایت AFC آمده است: « مهدی طارمی یکی از ستاره های فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود و با گل هایی که به ثمر رساند، پرسپولیس را تا نیمه نهایی این تورنمنت بالا برد. این مهاجم 7 گل از هفده گل تیمش را در لیگ قهرمانان وارد دروازه حریفان کرد که از بین آنها می توان به هت تریک در آخرین بازی مرحله گروهی اشاره کرد که زمینه ساز صعود تیم ایرانی به دور حذفی رقابت ها شد. دیگر گل او که در یک چهارم نهایی به ثمر رسید، پرسپولیس را وارد مرحله نیمه نهایی و دیدار با الهلال کرد؛ اما در غیاب طارمی، تورنمنت برای پرسپولیس به پایان رسید. حالا پس از گذشت 4 ماه پرسپولیس باید جای خالی او را در ترکیب خود پر کند.
اما در آن سو تیم الغرافه امسال امیدوار است گلزنی های طارمی باعث صعود آنها به جمع هشت تیم برتر آسیا برای نخستین بار در تاریخ شود آن هم در شرایطی که این مهاجم هم اکنون ستاره سابق رئال مادرید، یعنی وسلی اسنایدر را پشت سر خود دارد.»
 
الغرافه با مهدی طارمی و وسلی اسنایدر در گروه A لیگ قهرمانان آسیا با تراکتورسازی ایران، الاهلی عربستان و الجزیره امارات همگروه است و نخستین بازی آسیایی خود را روز دوشنبه هفته آتی در خانه الجزیره برگزار می کند.
در ادامه این گزارش دیان دامیانوویچ مونته نگرویی که از اف سی سئول به سوون بلووینگز کره جنوبی پیوست، دیه گو فورلان ستاره مطرح اوروگوئه که برای تیم کیچه هنگ کنگ توپ می زند، احمد خلیل ملی پوش اماراتی که از الجزیره به العین ملحق شد، سردار رشیدوف ستاره ازبکستانی تیم لوکوموتیو که از الجزیره به این تیم آمد و آدریانو که از شیجیاژوانگ چین راهی چونبوک موتورز کره جنوبی شد، دیگر نقل و انتقالات مهم ژانویه 2018 در پست مهاجم از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نامیده شدند.
طارمی در کنار فورلان، آدریانو و بدل زلاتان
 
طارمی در کنار فورلان، آدریانو و بدل زلاتان