با قرعه‌کشی امروز (سه‌شنبه) مشخص شد که الاهلی در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید با پرسپولیس مصاف کند و بدین ترتیب دوباره بحث بازی در زمین بی‌طرف بین تیم‌های ایران و عربستانی مطرح شده است.

الاهلی که در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا با ذوب‌آهن همگروه بود و بازی‌ خانگی خود برابر این تیم را در قطر به عنوان زمین بی‌طرف برگزار کرد، می‌تواند از مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها در کشوری دیگر به عنوان زمینی بی‌طرف به میدان برود.

احمد خمیس، عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گفت‌وگو با روزنامه «عکاظ» عربستان گفت: الاهلی مجاز به انتخاب زمین بی‌طرف دیگری برای تقابل با پرسپولیس است و نیازی نیست که حتماً در قطر بازی کند.  

وی افزود: بر اساس قوانین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های حاضر در مرحله گروهی و مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها باید با لیست مشخصی از بازیکنان در زمینی مشخص بازی کنند، اما طبق قوانین، باشگا‌ه‌ها می‌توانند از مرحله یک‌چهارم نهایی به بعد بازیکنان جدیدی را به ترکیب خود اضافه کنند و حتی ورزشگاه محل برگزاری بازی‌های خانگی خود را تغییر دهند.

باشگاه الاهلی از طریق فدراسیون فوتبال عربستان زمین بی‌طرف خود برای رویارویی با پرسپولیس را باید به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا برساند. بر اساس گزارش رسانه‌های عربستانی با توجه به قطع رابطه دیپلماتیک این کشور با قطر و محرومیت کویت از سوی فیفا، کشورهای بحرین، امارات و عمان گزینه برگزاری بازی خانگی الاهلی برابر شاگردان برانکو ایوانکوویچ هستند.