نمره ۱۰ برای علیرضا جهانبخش از سایت معتبر هواسکورد‌، افتخاری دیگر برای یکی از بهترین لژیونرها و بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران بود. او برای رسیدن به نمره ۱۰ فقط به ۷ دقیقه زمان نیاز داشت تا درخشش خود را کامل کند. یک گل در دقیقه ۶ و یک پاس گل در دقیقه ۱۳ حاصل تلاش این بازیکن در بازی مقابل ویلم تیلبورگ بود تا تیمش دو بر صفر پیروز میدان شود. نمره ۱۰ به جهانبخش کمک بزرگی به او بود تا فاصله‌اش‌ با حکیم زیاش را در صدر جدول بهترین‌های لیگ هلند کم کند.

 

در این جدول زیاش مراکشی که در تیم آژاکس بازی می‌کند با میانگین امتیاز ۸،۲۱ در صدر جدول قرار دارد. جهانبخش با نمره‌ای که دیشب گرفت با ۸،۰۸ در رده دوم تعقیب‌کننده جدی اوست. جهانبخش در دو بازی آخر تیمش نتوانسته بود عملکرد خیلی خوبی داشته باشد و با نمره‌های متوسطی که گرفته بود کمی از حریف مراکشی‌اش که در جام‌جهانی هم قرار است مقابل او بازی کند عقب افتاده بود. عملکرد دیشب او و نمره ۱۰ اما این عقب‌افتادگی را به خوبی جبران کرد.

 

جهانبخش در این فصل سه بار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده و حکیم زیاش فقط یک بار این عنوان را بدست آورده است. البته با توجه به تفاوت سطح بازیکنان حاضر در آلکمار و آژاکس این تفاوت طبیعی است. جهانبخش، هافبک آلکمار با ۸ گل و ۷ پاس گل در رده هفتم بهترین گلزنان لیگ هلند قرار دارد و در رده‌بندی پاس‌ گل‌ها هم در رده چهارم قرار دارد. این بازیکن ایرانی، ۱۴ بازی دیگر فرصت دارد تا با درخشش ادامه‌دار در ترکیب تیمش صدر جدول بهترین‌ها را از حکیم زیاش بگیرد.