هافبک تکنیکی پرسپولیس طی دو سال اخیر تغییر شگرف در شیوه بازی خود داده و اکنون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ شناخته می‌شود.

محسن مسلمان امروز تولد 26 سالگی خود را در جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ پشت سر گذاشت؛ بازیکنی که اکنون کمتر کسی به مسائل حاشیه‌ای او می‌پردازد و تیترها از پررنگ‌ شدن مسائل شخصی و حاشیه‌ای به سمت تحلیل‌های فنی پیش رفته‌اند. اتفاقی که خودش با بهره گیری از تدابیر سرمربی کروات سرخپوشان و بکارگیری آن در شیوه زندگی حرفه‌ای و ورزشی‌اش نقش بسزایی در آن داشته است.

بازیکنی که در سن 16 سالگی به عنوان یکی از جوانترین بازیکنان لیگ برتر در ترکیب ذوب آهن به میدان رفت و یکی از جوانترین گلزنان به پرسپولیس نیز لقب گرفت. از سکونشینی و حواشی دوران جوانی عبور کرد و اکنون درسومین دهه زندگی‌اش توانست به چهره ویژه ترکیب پرسپولیس تبدیل شود.

مسلمان که تمامی رده‌های ملی را پشت سر گذاشته، اکنون مدتی است که نتوانسته نظر کارلوس کی‌روش را به خود جلب کند اما با این حال با انگیزه بالا در ترکیب پرسپولیس در این فصل نیز بهترین آمار از حیث ارسال پاس گل را به خود اختصاص داده تا لقب مهندس سرخپوشان را نیز به خود اختصاص دهد. مسلمان که در ترکیب فعلی پرسپولیس یکی از پرافتخارترین بازیکنان نیز محسوب می‌شود و به همراه این تیم توانسته دو عنوان نائب قهرمانی لیگ و یک قهرمان را به خود اختصاص دهد. او در ذوب آهن نیز دو عنوان نائب قهرمانی لیگ را کسب کرده و یک بار نیز به عنوان قهرمانی در جام حذفی دست یافت و بزرگترین افتخار باشگاهی‌اش را می‌توان به حضور در مرحله نهایی لیگ قهرمانان به همراه ذوب آهن مربوط دانست که در این مرحله با شکست از کسب قهرمانی دور ماندند.

مسلمان که آخرین حضور ملی خود را با گلزنی از روی ضربه ایستگاهی به عمان در جریان شکست 3 بر 1 مقابل این تیم خاتمه داده، اکنون امیدوار است بار دیگر بتواند نظر سرمربی پرتغالی تیم ملی را جلب کند. مهندس پرسپولیسی‌ها اکنون با 10 پاس گل در صدر جدول پاسورهای برتر قرار دارد و 9 بازی دیگر فرصت دارد تا به این آمار اضافه کند.