پرسپولیس فصل را با قهرمانی سوپرجام آغاز کرد و امیدوار به کسب هر سه جام دیگر در این فصل بود. امیدی که به سرانجام نرسید. آن‌ها از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند و در جام حذفی هم حذف تلخی داشتند. حالا پرسپولیسی‌ها برای جبران این اتفاق و رویایی کردن سال ۹۶، قصد دارند پیش از پایان سال قهرمانی را جشن بگیرند. رویایی که شاید در ظاهر سخت به نظر برسد اما حداقل برای پرسپولیس فعلی، غیر ممکن نیست.

 

هفته بیست و پنجم لیگ برتر، قبل از سال ۹۷ برگزار می‌شود و آخرین هفته لیگ در سال جاری است. پرسپولیس برای قهرمانی در آن زمان، باید حداقل ۱۶ امتیاز از تیم دوم بیشتر داشته باشد. در حال حاضر فاصله پرسپولیس با فولاد، تیم دوم جدول ۱۱ امتیاز است. یعنی پرسپولیس ۶ هفته فرصت دارد این فاصله را ۵ امتیاز بیشتر کند و قبل از شروع سال جدید، پرونده قهرمانی لیگ را ببندد.

 

عملکرد پرسپولیس و رقبایش در این فصل و به خصوص هفته‌های اخیر، نشان داده این هدف برای آن‌ها در دسترس است. ۶ هفته قبل یعنی در پایان هفته سیزدهم، فاصله پرسپولیس با تیم دوم جدول ۵ امتیاز بود. در این ۶ هفته، پرسپولیس تقریبا هفته‌ای یک امتیاز این فاصله را بیشتر کرده و به ۱۱ امتیاز رسانده است. مسیری که ادامه آن، رویای قهرمانی پیش از عید نوروز را عملی می‌کند.

 

پرسپولیس در حال حاضر به صورت مشترک با سپاهان، صاحب زودهنگام‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر است و این فصل، می‌تواند این رکورد را به شکل قابل توجهی ارتقا دهد و برای اولین بار، تکلیف قهرمانی را پیش از شروع سال جدید روشن کند.