پرسپولیس با ادامه روند فعلی می تواند قبل از پایان سال ۹۶ جشن قهرمانی خود را برپا کند.

پرسپولیس که فصل گذشته هم توانست ۳ هفته قبل از پایان لیگ برتر جشن قهرمانی را برپا کند، در لیگ هفدهم نیز خودش را در مسیر قهرمانی قرار داده و بعد از هفته نوزدهم اختلافش با تیم دوم جدول به ۱۱ امتیاز رسیده است.

سرخپوشان با توجه به اختلافی که با رقبای خود ایجاد کرده اند، تقریبا قهرمانی خود را قطعی می دانند اما یک اتفاق می تواند قهرمانی برانکو و شاگردانش را رویایی تر کند. آنها در هفته ۲۵ لیگ برتر دربی برگشت را برگزار می کنند. بازی با استقلال آخرین بازی پرسپولیس در سال ۹۶ در چارچوب لیگ برتر محسوب می شود. 

شاگردان برانکو با توجه به فاصله ۱۱ امتیازی، این فرصت را دارد تا قبل از دربی این فاصله را به ۱۵ امتیاز یا بیشتر برساند؛ البته در صورتی که تقریبا در ۵ هفته آینده برنده از زمین بیرون بیاید. 

در این صورت پرسپولیس می تواند با برتری در دربی ۸۶ علاوه بر جشنی که همواره سرخابی ها بعد از پیروزی مقابل رقیب سنتی خود برگزار می کنند، جشن قهرمانی هم برپا کنند. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که پرسپولیس در فاصله ۵ هفته مانده به پایان رقابت ها بیش از ۱۵ امتیاز از تیم دوم جدول فاصله داشته باشد.

اگر این اتفاق برای پرسپولیسی ها رخ دهد، آنها می توانند با خیال راحت می توانند به بازی های خود در لیگ قهرمانان آسیا فکر کنند و البته یک رکورد جدید به نام خود ثبت خواهند کرد.