لابد می‌دانید علیرضا منصوریان تصمیم گرفته بود با همان فرمول کارلوس کی‌روش و برانکو در استقلال موفق شود.

سرمربی سابق آبی‌ها چاره را در استخدام یک مربی بدنساز خارجی دیده بود و به همین خاطر در سال دوم حضورش میک مک‌درموت ایرلندی را جذب کرد. مک‌درموت که سابقه همکاری با کی‌روش را داشت به مجموعه استقلال اضافه شد اما بی‌فایده بود!

 با اضافه شدن مک‌درموت وضعیت بدنی بازیکنان بدتر شد و هر روز خبر مصدومیت یک استقلالی به گوش رسید و... بالاخره هم خود علیرضا منصوریان کنار گذاشته شد!

تازه پس از آمدن وینفرد شفر به ایران متوجه شدیم تخصص میک مک‌درموت بدنسازی نیست و او در الاهلی کمک می‌کرد تا بازیکنان مصدوم تمرین اختصاصی انجام دهند بلکه زودتر برگردند! اگر دقت کرده باشید مدتی است استقلال دیگر مصدوم نمی‌دهد. حداقل از مصدومیت همسترینگ و عضله و... خبری نیست! اتفاقاً آبی‌ها در حال حاضر بدنساز اختصاصی هم ندارند و همه چیز را خود وینفرد شفر برعهده گرفته است.

شاید ندانید ولی اغلب مربیان آلمانی دوره‌های ویژه بدنسازی را پشت سر گذاشته‌اند و شفر هم از این قاعده مستثنی نیست. او با بدنسازی دوباره و کار بدنی که خودش با وسواس خاصی بر آن نظارت داشت، توانست مصدومان را برگرداند و تیمش را آماده کند. به عبارت ساده‌تر استقلال مدل آلمانی برخلاف گذشته مصدوم نمی‌دهد و این یکی از دلایل موفقیت و پیشرفت محسوس این تیم بوده است. باور نمی‌کنید از فرشید باقری، امید ابراهیمی و سایر بازیکنان مصدومی بپرسید که پس از پشت سر گذاشتن آسیب‌دیدگی برگشته‌اند.