شفر در ۹ بازی ابتدایی خود در استقلال توانسته گوی سبقت را از مربیان سابق این تیم برباید. 


پیش‌بینی می‌شد که استقلال از روزهای بحران خیلی زود فاصله بگیرد. پیش‌بینی می‌شد که کیفیت بازی استقلال با شفر تغییر کند و مسیر بهبود را طی کند. همه این‌ها پیش‌بینی می‌شد اما شاید عملکرد شفر در این ۹ هفته حتی بهتر و بالاتر از تمام پیش‌بینی‌ها بوده باشد. این که شفر در ۹ هفته بتواند در صدر مربیان استقلالی قرار بگیرد از آن موضوعاتی است که پیش‌بینی نمی‌شد. سرمربیان استقلال در ۹ هفته ابتدایی حضور خود در این تیم چه عملکردی داشته‌اند؟  

 


این عملکرد سرمربیان سابق استقلال در ۹ دیدار اولی است که روی نیمکت استقلال نشسته‌اند. آمار شفر هم در ۹هفته ابتدایی حضورش کسب ۱۸ امتیاز بوده است. او با این ۱۸ امتیاز در صدر جدول و در کنار مرفاوی قرار می‌گیرد. یعنی شفر و مرفاوی بهترین شروع را در استقلال داشته‌اند. اگر بخواهیم به سراغ تعداد بردهای این دو مربی برویم باز هم شرایط یکسان است. هر دو مربی ۵ برد در ۹ بازی ابتدایی خود داشتند. تیم شفر ۱۳ گل زده و تیم صمد مرفاوی ۱۱ گل زده است. بحث در گل‌های خورده اما کاملا یکطرفه به نفع تیم شفر است. دریافت یک گل در ۹ بازی آماری شگفت‌انگیز از شفر است که هیچ مربی دیگری موفق به ثبت آن نشده است.

 

استقلال صمد مرفاوی هم با ۷ گل خورده در رتبه دوم قرار دارد. اگرچه تعداد امتیاز و تعداد برد شفر و مرفاوی برابر است اما اگر تعداد گل زده و گل خورده را ملاک قرار دهیم، شفر بالاتر از صمد مرفاوی در رده اول جدول ۹ بازی ابتدایی قرار می‌گیرد که دستاوردی ارزشمند برای این مربی آلمانی است.