به گزارش پارس ، محمد یاراحمدی سرپرست تیم گهر دورود در مصاحبه با فارس در دورود از شرایط تیم گهر در طول یک سال در لیگ برتر، از رفتن مربیان و مدیران این تیم و جدایی بازیکنان در نیم فصل و همچنین وداع این تیم با لیگ برتر صحبت کرد و ادامه داد: از هوادارانی که در دورود پرچم اخلاق و فرهنگ ورزش ایران در دستانشان است، تقدیر می کنم.

چه شد که گهر دورود لیگ برتری شدند؟

سال گذشته ۲۰ اردیبهشت ماه این تیم با تلاش اسماعیل حیدرپور، داوود مهابادی، هیئت فوتبال، تربیت بدنی، آقایان سروندی، ساکی، دکتر لک، کیان فر، نعمتی، نامداری و بازیکنان به لیگ برتر آمد، اتفاقی که برای نخستین بار در استان لرستان رخ داد.

از چگونگی ورود شهرداری به عرصه تیمداری و مدیریت گهر پس از آن بگویید؟

از همان ابتدا شورای شهر و شهرداری دورود تمایل به تیمداری داشتند که اگر کارشناسانه و با دید وسیع تر وارد عمل می شدند، شک نباید کرد که از عهده این کار بر می آمدند، اما متأسفانه عدم برنامه ریزی باعث شد، بعد از مدتی تیم را رها کنند و آقای هدایتی به عنوان بهره بردار جدید وارد میدان شد.

یاراحمدی تصریح کرد: با مدیریت آیت الله زاده در تیم گهر در بازی جام حذفی مقابل استقلال و در نیم فصل دوم بازی مقابل راه آهن و پیکان در دورود خیلی خوب بازی کردیم.

وی افزود: با توجه به مسائلی که برای آیت الله زاده به وجود آمد، آقای خروطی به عنوان مدیر اجرایی این تیم مشغول به کار شدند، بعد از آمدن مایلی کهن به عنوان سرمربی تیم بازیکنان مصمم شدند که جایگاه خود را حفظ کنند، اما چون در نیم فصل یارگیری خوبی انجام نشد و با از دست دادن بازیکنانی چون علیرضا نیکبخت واحدی، علیرضا محمد، مجتبی زارعی، سیامک سرلک، حمید فتحی، هادی رکابی و… مایلی کهن و بچه ها حداکثر تلاش خود را انجام دادند.

یاراحمدی گفت: چون تیم های دیگر در نیم فصل اول امتیازات خوبی کسب کرده بودند و با هزینه بسیار بازیکنان بزرگی را در نیم فصل جذب کردند، موقعیت خودشان را در لیگ برتر حفظ کردند و سه تیم گهر، پیکان و آلومینیوم که سال قبل به لیگ برتر آمده بودن به همراه صنعت نفت آبادان به لیگ یک سقوط کردند.

*از ابتدای فصل صحبت کنید، چگونه شد که کادر فنی و بازیکنانی که گهر را لیگ برتری کرده بود، از این تیم جدا شدند و به مس سرچشمه رفتند؟

سرپرست تیم گهر دورود گفت: من ابتدا جزء هیئت امنا بودم که در جلسه ای که ۱۳ خرداد سال ۹۰ داشته ایم، قرار بر این شد که چون سال گذشته حیدرپور و مهابادی مدیر تیم و سرمربی تیم بودند و با زحمات خود این تیم را به لیگ برتر آوردند، قرار شد که اولویت با آنها باشد.

یار احمدی اظهار داشت: در آن جلسه مهابادی عنوان کردند که از بچه های سال گذشته ۱۳ تا ۱۵ نفر را حفظ می کند و چند بازیکن لیگ برتری و چند بازیکن لیگ یکی با کیفیت به تیم اضافه می کند، به شرطی که شهرداری ۳۰۰ میلیون تومان پول بدهد تا بدهی سال گذشته به بازیکنان و پیش پرداخت امسال را بدهد.

وی افزود: یک مهلت ۱۵ روزه به آنها داده شد، ولی متأسفانه شهرداری دورود نتوانست در زمان مقرر به وعده های خود عمل کند و مهابادی با مس سرچشمه قرارداد بست.

*آیا در ادامه تلاشی برای برگرداندن داوود مهابادی به این تیم شد؟

وی افزود: اگر شهرداری به تعهداتش عمل می کرد، قراردادش را با مس سرچشمه فسخ کرده و به دورود بر می گردد که متأسفانه این مهم انجام نشد و وی رفتند.

سرپرست تیم گهر دورود گفت: بعد از آن هم که تارتار به عنوان سرمربی گهر انتخاب شدند.

وی افزود: بله آقای تارتار سکان هدایت گهر را در لیگ برتر از ابتدا به دست گرفت و چون فدراسیون زیرساخت های شهر دورود را برای لیگ برتر تأیید نکردند و کرج به عنوان نخستین مکان تیم انتخاب شد، به این دلیل که استاندار و نماینده کرج در مجلس لر بودند و همکاری های لازم را با ما داشتند، با این حال این نخستین آسیب به تیم بود که در خانه خودش بازی نمی کرد و ما هم در کرج میهمان بودیم.

یاراحمدی گفت: در ادامه در بحث پرداخت ها مشکل به وجود آمد و تارتار تیم را ترک کرد و در هفته های ابتدایی لیگ تیم بدون سرمربی بود که با کمک پورمند و فلاحت زاده تیم در بازی ها هدایت می شد.

وی افزود: با بحث اسپانسر جدید نتایج چندان خوبی کسب نکردیم، بعد از آن هم آیت الله زاده و مایلی کهن آمدند که ابتدا خوب شروع کردیم، ولی تیم های دیگر از ما قدرتمندتر بودند.

*هواداران دورودی در این فصل نه تنها برای گهر بلکه برای فوتبال ایران سنگ تمام گذاشتند و فرهنگ و اخلاق را در ورزش زنده کردند، نظرتون در این رابطه چیست؟

سرپرست تیم گهر دورود گفت: جا دارد، از حمایت و تلاشی که مردم دورود و مسئولان انجام دادند، تشکر فراوانی کنم، چرا که دورود به عنوان پایگاه اخلاقی و فرهنگی زبان زد عام و خاص شد و ما شرمنده این مردم هستیم که اگر نتیجه بهتری می توانستیم کسب کنیم، از شرمندگی این مردم خارج می شدیم.

وی افزود: مردم دورود و هوادران ما نشان دادند که لیاقت بیشتر از اینها را دارند، امسال آنها فوق العاده بودند و در تمام بازی ها اصالت یک لر واقعی را نشان دادند.

*آینده گهر در لیگ یک چگونه می شود؟

سرپرست تیم گهر دورود گفت: چون تیم جزء اموال دادستانی بوده در جلسه ای که نماینده دادستان حضور داشت، قرار بر این شد که تیم را از آقایان تحویل بگیرند و بدون هیچ گونه بدهی به آقای حیدرپور و عزیزانی که تیم را به لیگ برتر آورده بودند، داده شود، تا با تجربه و مدیریتی که وی دارد، دوباره تیم به لیگ برتر صعود کند.

وی افزود: آرزو داریم که مسئولان در امر ساخت استادیوم و و امکانات رفاهی برای تیم میهمان حداکثر تلاش خود را انجام دهند.

*و صحبت پایانی شما؟

سرپرست تیم گهر دورود گفت: جا دارد از همه عزیزان آقایان هدایتی، آیت الله زاده، خروطی، به عنوان مدیران اجرایی و اینکه تقبل کردند که هزینه های تیم را پرداخت کنند، قدردانی کنم.

یاراحمدی اظهار داشت: از مسئولان شهری اداره ورزش و جوانان، هیئت فوتبال و شما عزیزانی که اخبار و اطلاعات تیم را صادقانه به مردم منتقل می‎ کنید، تشکر کنم.

سرپرست تیم گهر دورود گفت: در پایان از زحمات احمدی در فرمانداری و عباس قائد رحمت نماینده دورود و ازنا در مجلس که صادقانه تلاش کردند، ممنون و سپاسگزارم.