سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال، در گزارشی کوتاه به روند صعود 4 کشور عرب زبان به جام جهانی 2018 روسیه پرداخته است. در قسمتی از این گزارش که به تیم ملی مراکش، همگروه آفریقایی تیم ایران در این رقابت ها مربوط است و به نوعی در آن به سه بازی آخر این تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی پرداخته شده، اینطور آمده است:

اشرف حکیمی، مدافع رئال مادرید پیروزی خانگی 6 بر صفر مراکش مقابل مالی را جشن گرفت. این یک نتیجه حیاتی برای تیم هرو رنارد بود که به آنها اعتماد به نفس لازم را بخشید و به هوادارانشان اطمینان داد که آنچه برای تثبیت بازگشت به جام جهانی لازم بود را به دست آوردند؛ بازگشتی که مدتها منتظرش بودند.

روایت فیفا از صعود مراکش به جام جهانی

سپس خالد بوطیب، مهم ترین هت تریک دوران فوتبالش را مقابل گابن جشن گرفت. این اتفاق یک روز پس از تساوی بدون گل ساحل عاج و مالی رقم خورد و شیرهای اطلس را قبل از انجام بازی های روز آخر به صدر جدول گروه فرستاد.

روایت فیفا از صعود مراکش به جام جهانی

پس از غلبه این تیم بر گابن و تساوی ساحل عاج با مالی، مراکش تنها به یک امتیاز از بازی آخر خود برای صعود به جام جهانی روسیه نیاز داشت. ستاره یوونتوس، مهدی بن عطیه پس از گلزنی نبیل دیرار دروازه ساحل عاج را برای دومین بار باز کرد. این پیروزی 2 بر صفر مراکشی ها را قهرمان گروهشان کرد و در نهایت به جام جهانی بازگرداند.

روایت فیفا از صعود مراکش به جام جهانی