امین حاریث بازیکن با استعداد مراکشی است که فوتبال خود را در یک تیم کوچک فرانسوی آغاز کرد و 10 سال پیش به آکادمی پاری سن ژرمن ملحق شد.

در سن پانزده سالگی حاریث فوتبال خود را در دنیای حرفه ای به طور رسمی آغاز کرد و توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

حاریث که متولد کشور فرانسه است، درباره انتخاب تیم ملی مراکش گفت: «این تصمیم برای من آسان نبود. من یک خانواده بزرگ دارم. والدینم مراکشی هستند و برخی جزئیات باعث شد مراکش را ترجیح بدهم.» این جملات باعث خوشحالی مراکشی ها و عصبانیت فرانسوی ها شد تا جایی که مردم فرانسه او را خائن خطاب کردند.

این بازیکن که در تیم های ملی زیر 18 تا زیر 21 سال فرانسه بازی کرده و لقب زیدان کوچک را دریافت کرده بود، در نخستین تجربه پوشیدن پیراهن مراکش در بازی مقابل گابن از سوی هم تیمی هایش مورد تحسین واقع شد. تا کنون 2 بازی ملی در کارنامه او ثبت شده است.

حاریث که تنها 20 سال سن دارد، در جام جهانی فرصت بسیار فوق العاده ای به دست آورده و گمان می رود که در این مسابقات در کنار ستارگان متعدد سایر کشورها بتواند خوش بدرخشد. مراکش پس از سال ها غیبت در مهم ترین تورنمنت فوتبال جهان، باید در گروه مرگ جام جهانی با حریفانش رقابت کند و آلمانی ها این پدیده 20 ساله را در بین ستارگانی که به دنبال فرصت برای خودنمایی هستند قرار داده اند.

ستاره 20 ساله شالکه در رقابت های این فصل بوندس لیگا 12 بار در ترکیب اصلی تیمش حضور داشته و دو بار هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته است. 2 گل و 2 پاس گل در کارنامه این فصل او به چشم می خورد. میانگین نمرات او در 15 هفته ای که از این فصل سپری شده، حتی از لئون گورتزکا، ستاره ملی پوش آلمانی شالکه هم بالاتر بوده است.

بازیکن جوانی که در طول یک سال و نیم اخیر، از آماتورهای فرانسه به شالکه آلمان رسیده و در سطح بالایی بازی می کند، انتخاب کرده که در ترکیب شیرهای اطلس به میدان برود. او هم اکنون پس از عملکردی تحسین برانگیز در جمع آبی پوشان سلطنتی آلمان و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین در دو هفته گذشته، حامل پیام های مهمی در جام جهانی است.