مهدی ترابی درباره قرعه سخت تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: به‌هرحال یکی از حالت‌ها این بود که ما در یک گروه سخت قرار بگیریم و این اتفاق در نهایت رخ داد. ما قرار است در جام جهانی بازی کنیم و نباید از این قرعه فراری باشیم. در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و ما می‌توانیم خودمان را ثابت کنیم.

وی در ادامه افزود: ما برای حضور پرقدرت در جام جهانی نیاز به اردوهای خوب و انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های قوی داریم و امیدوارم مسئولان در این زمینه تلاش کنند. همه می‌دانند ما با چه تیم‌هایی هم‌گروه هستیم و آنها با چه شرایطی به جام جهانی می‌آیند.

هافبک تیم فوتبال سایپای تهران که قبلاً گفته بود دوست دارد با اسپانیا هم‌گروه شویم، خاطر نشان کرد: من خوشحالم که با اسپانیا هم‌گروه شدیم و این یک بازی هیجان‌انگیز برای بازیکنان و همه ایرانی‌ها خواهد بود.

ترابی در مورد اینکه ایران باید در اولین مسابقه برابر مراکش به میدان برود، تصریح کرد: مراکش هم حریف سرسختی است و ما در جام جهانی بازی آسان نداریم، ولی امیدوارم در بازی اول بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. به نظر من ایران می‌تواند در جام جهانی خیلی‌ها را سورپرایز کند.