لیورپول پس از هدر دادن برتری 3 بر صفر نیمه اول بازی در زمین سویا در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی قدرتمند کونته انگیزه زیادی دارد؛ همان طور که تیم آبی‌پوش، خوشحال از قطعی شدن صعود به جمع 16 تیم برتر لیگ قهرمانان به چیزی غیر از پیروزی برای ماندن در کورس قهرمانی فکر نمی‌کند.

آبی‌های لندن در حال حاضر با 25 امتیاز در رده سوم لیگ برتر قرار دارند و اگر می‌خواهند اختلاف فعلا 9 امتیازی آن‌ها با منچسترسیتی قدرتمند بیشتر نشود، چاره‌ای غیر از انجام مطلوب‌ترین و کم‌اشتباه‌ترین بازی ممکن به قصد کسب 3 امتیاز در جهنم آنفیلد را ندارند. لیورپول 22 امتیازی هم در رده پنجم تنها یک پیروزی تا هم‌امتیاز شدن با چلسی فاصله دارد.

لیورپول- چلسی؛ به قصد فراموشی، به امید تکرار درخشش

نقاط ضعف و قدرت
لیورپول به شدت از ناحیه دفاع چپ احساس ضعف می‌کند و اشتباهات مورنو در بازی مقابل سویا نشان داد کلوپ باید هر چه زودتر فکری به حال این معضل کند. البته هر چقدر در خط دفاع اوضاع قهرمان سابق اروپا بد است، اما شرایط خط حمله آنها خوب به نظر می‌رسد. فرمینو، مانه و صلاح از کوچکترین فرصتی نهایت بهره را می‌برند. در سوی مقابل چلسی خط دفاع خوبی دارد و راه افتادن ادن ازار و درخشش همیشگی فابرگاس نقش مهمی در سرعت انتقال بازی این تیم از دفاع به حمله ایفا می‌کند. در این شرایط اگر مهاجمان چلسی دقت بازی با قره‌باغ را داشته باشند، قطعا دروازه لیورپول با خطراتی جدی مواجه می‌شود.

لیورپول- چلسی؛ به قصد فراموشی، به امید تکرار درخشش

با تمام قوا
2 تیم محروم و مصدوم خاصی ندارند و با تمام قدرت به میدان می‌روند. چلسی هر 4 بازی قبلی را برده و در این مدت 10 گل زده و 3 گل خورده است. لیورپول اما گل‌های زیادی دریافت کرده و البته میانگین جذاب 2 گل در هر بازی را به ثبت رسانده است. پس با این آمار، قطعا بازی جذابی در ساعت 21 شنبه شب به وقت تهران در پیش خواهد بود.

رویارویی‌های قبلی
در 177 رویارویی قبلی، لیورپول 77 بار پیروز شده، چلسی 61 بار به برتری رسیده و 39 بازی هم برنده نداشته است. لیورپول از نوامبر 2014 تا به حال در لیگ برتر به چلسی نباخته و از طرفی چلسی در یک دهه اخیر بیش از هر تیمی، قرمزهای آنفیلد را برده است.

لیورپول- چلسی؛ به قصد فراموشی، به امید تکرار درخشش

ترکیب احتمالی

لیورپول : مینیوله،گومز،لاورن، کلاوان، مورنو، هندرسون، جان، میلنر، چمبرلین، استوریج و مانه

چلسی :کورتوا، کریستنسن، آزپلیکوئتا، کیهیل، کانته، فابرگاس، زاپاکاستا، باکایوکو، آلونسو، ازار و موراتا