به گزارش پارس به نقل از تسنیم مورینیو با اشاره به شکست 3 بر صفر بایرن‌مونیخ در خانه بارسا در دور رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گفت: من همیشه برای مهار مسی برنامه داشتم، همیشه. هر بار که تیمم برابر مسی قرار گرفته قبل از آن بازی ساعت‌ها وقت صرف کرده‌ام تا راهی برای متوقف کردن مسی پیدا کنم.


آقای خاص ادامه داد: بارها در این کار موفق بوده‌ام و گاهی اوقات هم ناموفق. با اینتر در سال 2010 در هر دو بازی رفت و برگشت مرحله نیمه نهایی مسی را مهار کردیم. بهترین راه برای متوقف کردن مسی، مأمور کردن یک مدافع برای مهار اوست چون نمی‌شود تمام بازیکنان را درگیر مسئولیت مهار او کرد. زمانی که شما دفاع نفر به نفر را انتخاب می‌کنید، با قدرتی یکسان به مصاف حریف می‌روید اگرچه مهار نفر به نفر مسی کار غیرممکنی است. همانطور که گفتم گاهی اوقات در این کار موفق بود‌ه‌ام و گاهی اوقات نه. من بارها برابر او قرار گرفته‌ام، چندین و چند بار.

به نظر مورینیوی 52 ساله بارسلونا تا زمانی که مسی را در اختیار داشته باشد می‌تواند داعیه قهرمانی در لیگ قهرمانان را هم داشته باشد. او گفت: مردم اشتباه فکر می‌کنند. تیم داشتن یک چیز است و تیم که مسی در آن باشد چیزی دیگر. داستان این دو کاملاً با هم فرق دارد. مسی با گواردیولا در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و حالا با لوئیس انریکه در آستانه انجام یک بازی دیگر در فینال است. او با هر مربی دیگری هم می‌تواند در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. به همین دلیل وقتی مردم شرایط تیم‌ها را تحلیل می‌کنند، باید به یاد داشته باشند که این پسر می‌تواند خیلی چیزها را تغییر دهد. این پسر خودش تفاوت میان تیم‌هاست.

مورینیو اضافه کرد: آیا کسی شک دارد که منچسترسیتی هم با مسی می‌تواند قهرمان لیگ قهرمانان شود؟ یا آرسنال یا چلسی و همین‌طور منچستریونایتد؟ شما اینطور فکر نمی‌کنید. من که اینطور فکر می‌کنم. من نمی‌‌گویم که بارسلونا این فصل قطعاً قهرمان لیگ قهرمانان می‌شود. شاید این تیم در بازی برگشت به بایرن‌مونیخ 4 بر صفر ببازد یا این اتفاق در فینال برایش رخ دهد. من نمی‌گویم بارسا قهرمان قطعی لیگ قهرمانان است اما می‌گویم تیمی که این پسر را داشته باشد تیمی متفاوت است و داستانش فرق دارد.

لیگ قهرمانان اروپا تنها جامی است که مورینیو هنوز به همراه چلسی موفق به کسب آن نشده است. او در این باره عنوان کرد: در لیگ همیشه بهترین تیم قهرمان می‌شود اما در لیگ قهرمانان همیشه اینطور نیست. موفقیت در لیگ قهرمانان مسلماً به کیفیت تیم‌ها بستگی دارد اما وجه غیرقابل پیش‌بینی بازی را هم نباید نادیده گرفت. تقریباً هر سال من تیمم را تا نزدیکی‌های قهرمانی برده‌ام، یا یک چهارم نهایی یا نیمه نهایی یا فینال.

وی اظهار داشت: این فصل بعد از چند سال اولین فصلی است که ما به مراحل پایانی نرسیده‌ایم (چلسی در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد) و به نظر من اینکه بعد از مدت‌ها موفق به انجام چنین کاری نشویم کاملاً طبیعی است. البته با تماشای بازی مسی در این رقابت‌ها شما خیلی نبودن‌تان را در تورنمنت حس نمی‌کنید. از تماشای بازی او آنقدر می‌توان لذت برد که نبودن در لیگ قهرمانان را فراموش کرد چون فقط به کارهایی که این پسر انجام می‌دهد فکر می‌کنید.

روز جمعه مربی ماه لیگ برتر اعلام شد اما باز هم خبری از مورینیو نبود. این بار جایزه مربی ماه به پیرسون، مربی لستر‌سیتی تعلق گرفت تا مورینیو اولین مربی تاریخ لیگ برتر باشد که دو بار لیگ را فتح می‌کند بدون اینکه حتی یک بار عنوان مربی ماه را از آن خود کرده باشد. این اتفاق در فصل 06-2005 هم برای او رخ داده بود.

مورینیو در این باره گفت: من برای کسب جوایز انفرادی زندگی نمی‌کنم. انگیزه من از کار کردن کسب جام‌ است اما کسب جوایز انفرادی هم روی من تأثیر می‌گذارد. دوست دارم بدانم چرا حتی یک بار هم این جایزه به من تعلق نگرفته است. اگر کسی به من می‌گفت که در هشت ماه به این دلیل و آن دلیل من این جایزه نمی‌برم، مشکلی نبود. چند ماه است که تیم من نمی‌بازد و فقط می‌برد اما کاری از دست من ساخته نیست. من فقط می‌توانم از قهرمانی‌ام لذت ببرم که مهمترین چیز است. همسرم هم خوشحال است چون می‌گوید که ما بیش از حد از این جام‌های قهرمانی داریم و هر بار که با یک جایزه به خانه می‌روم صدای او درمی‌‌آید.

وی سپس به تمجید از استیون جرارد، کاپیتان لیورپول که فردا حریف مردان او است پرداخت. آقای خاص درباره جرارد گفت: استیون یکی از دشمنان محبوب من است. او یکی از آن رقبایی است که سبب شد من در حرفه مربیگری‌ام پیشرفت کنم. متوقف کردن جرارد کار بسیار سختی است. من سعی کردم او را به چلسی، اینتر و رئال مادرید ببرم اما همیشه دشمن من ماند. الان برای جذب جرارد دیگر خیلی دیر است. می‌خواهم به او احترام بگذارم و امیدوارم که استمفوردبریج هم همین کار را انجام دهد. از اینکه این آخرین رویارویی ماست بسیار ناراحتم. چه کسی می‌داند. شاید یک بار برابر لیورپول تحت هدایت جرارد قرار گرفتم.