در طول برگزاری 12 هفته از بازی های لیگ هفدهم تیم های حاضر در این بازی ها از 30 دروازه بان استفاده کردند اما در این میان تنها 5 دروازه بان توانستند در تمامی بازی ها به میدان بروند و 25 گلر دیگر در بازی هایی کمتر از 12 دیدار در میدان حاضر بودند.


رشید مظاهری، محسن فروزان، فرزین گروسیان، فرناندو ده خسوس و میلاد فراهانی دروازه بان هایی هستند که تاکنون در تمامی بازی ها حاضر بودند و 1080 دقیقه از دیدارهای لیگ هفدهم را از سر گذراندند.


رشید مظاهری دروازه بان تیم ذوب آهن در بازی های این فصل نیز عملکرد کم نوسان خود را ادامه داد و یکی از گلرهای مورد نظر کی روش برای حضور در اردوهای تیم ملی است. او که در دیدار اخیر تیم ملی نیز به میدان رفت در 4 دیدار از 12 حضوری که در سنگر ذوب آهن داشت توانست دروازه خود را بسته نگه دارد.


محسن فروزان دروازه بان تیم پارس جنوبی جم را می توان یکی از بهترین های این فصل نامید. فروزان با بازی های خوبی که برای جمی ها به انجام رساند توانست باز هم نام خود را بر سر زبان ها بیندازد و باز هم به تیم ملی فکر کند. فروزان در 12 دیدار خود در لیگ توانست 3 کلین شیت به ثبت برساند.


فرناندو ده خسوس دروازه بان تیم گسترش پس از درخشش در خوزستان یک فصل ناموفق در تبریز گذراند اما در بازی های لیگ هفدهم تا حدودی به فرم اصلی خود بازگشت. او در 12 بازی امسال تعداد بالای 5 کلین شیت را به ثبت برساند. ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که این دروازه بان برزیلی یک نیمه از بازی های امسال تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داد و 1035 دقیقه در میدان حاضر بود.


فرزین گروسیان گلر تراکتوری ها را می توان یکی از خوش اقبال‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر دانست. او که به دلیل محرومیت تراکتوری ها از نقل و انتقالات به یکباره تبدیل به دروازه بان اصلی این تیم شد جانشینی برای خود در این تیم نمی بیند و به همین دلیل با وجود عملکرد پرنوسان خود در هر 12 دیدار تبریزی ها به میدان رفت. او در دیدارهای این فصل در 2 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت.


میلاد فراهانی دروازه بان نفتی ها نیز اوضاعی شبیه به گروسیان دارد. او نیز در این تیم بدون جانشین است و پس از دورانی که چند دروازه بان مطرح همچون بیرانوند و مکانی در نفت گلری می کردند در دو فصل اخیر فراهانی مطرح ترین نفری بود که به سنگر این تیم رسید. او در 12 دیداری که برای نفتی ها در لیگ فعلی به میدان رفت 2 کلین شیت به نام خود ثبت کرد.