لیونل مسی سه‌شنبه با یک آمار ضعیف و عجیب به تورین سفر می‌کند. مهاجم بارسلونا یک سال است که در بازی‌های خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی نکرده است. او می‌تواند با سه گل خود را به رکورد ۱۰۰ گل در این رقابت‌ها برساند. آخرین گلزنی مهاجم آرژانتینی دورتر از نوکمپ به دیدار برابر سلتیک برمی‌گردد. او در سلتیک پارک، پوکر (زدن چهار گل در یک بازی) کرد. این اتفاق در ۲۳ نوامبر سال گذشته رخ داد.

مسی پس از آن بازی، چهار دیدار خارج از خانه را بازی کرد اما نتوانست دروازه‌ حریفان را باز کند. دو شب وحشتناک را در پارک د پرنس (شکست 4 بر صفر بارسلونا مقابل پاری ‌سن‌ ژرمن) و ورزشگاه یوونتوس (شکست 3 بر صفر بارسا) را تجربه کرد. دو بازی دیگر در این فصل بود و برابر ‌اسپورتینگ لیسبون و المپیاکوس اتفاق افتاد. سیلویو پروتو دروازه‌بان تیم یونانی پنج ضربه مسی را مهار کرد.

ستاره آرژانتینی چهار بازی پیاپی است که در گلزنی ناکام مانده و این آمار برای او کمی غیر عادی است. او پس از گلزنی در ۲۸ اکتبر در سن مامس نتوانست در لالیگا مقابل لگانس گلزنی کند و همچنین نتوانست دروازه‌ المپیاکوس را در شهر پیره باز کند. مسی همچنین در بازی دوستانه آرژانتین و روسیه در گلزنی ناکام ماند. با این حال توانست در اولین هفته‌ لیگ قهرمانان اروپا ناکامی‌اش را برابر جان‌لوئیجی بوفون پایان دهد و دروازه‌، دروازه‌بان ایتالیایی را باز کند. او توانست دو بار دروازه‌ یوونتوس را در نوکمپ باز کند.