سیمئونه سال 2011 بود که روی نیمکت اتلتیکو نشست و از آن پس تاریخی جدید برای این باشگاه نوشته شد. ال چولو نه تنها سال 2014 و پس از 18 سال توانست اتلتیکو را قهرمان لالیگا کند که بر سلطه بی چون و چرای رئال در دربی ها نیز پایان داد.

یک ماه قبل از آمدن سیمئونه به اتلتیکو، هنگام دربی بنری از سوی هواداران رئال به ورزشگاه برنابئو آورده شده بود که روی آن این نوشته به چشم می خورد: برای دربی یک حریف شایسته می خواهیم. دلیل واضح بود؛ چون از سال 99 اتلتیکو نتوانسته بود بر رئال غلبه کند و در همان بازی نیز رئال 4-1 پیروز شد.

با آمدن سیمئونه ورق برگشت. از آن پس دو تیم در لالیگا 11 بار به مصاف هم رفته اند که سهم هر دو تیم 4 برد بوده است. سه بازی هم مساوی تمام شده. به عبارتی سیمئونه از زمان حضورش روی نیمکت اتلتیکو توانسته 18 امتیاز از رئال در لالیگا بگیرد.

مشابه همین آمار را بارسلونا در اختیار دارد. از زمان آمدن سیمئونه به اتلتیکو، بارسلونا در لالیگا 19 امتیاز از رئال گرفته است که این هم به نوعی ارزش کار ال چولو را نشان می دهد.

کافی است بدانید که در 11 بازی قبل از آمدن سیمئونه، رئال به 9 برد و سه تساوی مقابل اتلتیکو دست یافته بود. باید دید امشب جدال اتلتیکو و رئال چه نتیجه ای خواهد داشت.