داستان نیویورک‌تایمز بر اساس یک مطالعه استوار بود که در مجله یک کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده که ارتباط بین دویدن و خطر مرگ در بیش از 55000 بزرگسال در بیش از 15 سال را تجزیه و تحلیل می‌کرد. در طی این دوره، دانشمندان دریافتند که افرادی که در طول هفته می‌دوند، 45 درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلب را و 30 درصد خطر مرگ به هر علتی را نسبت به کسانی که نمی‌دوند، کاهش می‌دهند.

در این دوره 15 ساله، 3413 تن از شرکت‌کنندگان به دلایل گوناگون فوت کردند. در مقایسه با ۶.۸ درصد مرگ کسانی که نمی‌دویدند، از دوندگان ۴.۳ درصد فوت شدند و در بیماری‌های قلبی به طور مشخص، ۱.۳ درصد از دوندگان در مقایسه با ۲.۶ درصد از کسانی که نمی‌دویدند درصد کمتری از مرگ داشتند.

این اعداد ممکن است به آن اندازه که شما ممکن است فکر کنید چشمگیر به نظر نرسند اما آنها آمار معنی‌داری هستند. این بدان معناست که احتمال این تعداد از مرگ به سادگی با شانس رخ داده باشد، بسیار کم است.

چیزی که در اینجا تعجب‌آور است این است که میزانی که هر فرد می‌دود مهم به نظر نمی‌رسد. کسانی که در هفته مسیری را برای 150 دقیقه یا بیشتر می‌دوند یا به خصوص کسانی که سریع‌تر می‌دوند، بیشتر از کسانی که نمی‌دوند، زندگی می‌کنند. اما آنها از کسانی که کمتر می‌دوند، از جمله مردمی که به اندازه خیلی کمی در حدود 5 تا 10 دقیقه در روز با سرعت کم می‌دوند، به طور قابل توجهی طولانی‌تر زندگی نمی‌کنند!

پژوهشگران دقیقا نمی‌دانند که مردم به طور متوسط در روز در واقع به اندازه 5 تا 10 دقیقه می‌دوند. چیزی که آنها می‌دانند این است که آنها بیشتر از حدود 51 دقیقه دویدن را در هر هفته را دارند. این می‌تواند 50 دقیقه در یک روز در هفته باشد یا به صورت بی‌قاعده به مدت 15 دقیقه در روز چهارشنبه یا 35 دویدن دقیقه در آخر هفته باشد. در واقع، اکثر مردم فقط برای 5 دقیقه دویدن بیرون نمی‌روند اما آن چه این یافته‌ها نشان می‌دهد این است که دویدن بیشتر از 51 دقیقه در هفته فایده‌های زیادی وجود دارد و مهم نیست که چگونه شما چگونه آن مدت زمان را با دویدن سپری می‌کنید.

بر اساس مطالعات فراوان، دستورالعمل‌های خوبی برای فعالیت حداقل 150 دقیقه در هفته با شدت و سطح کم، مانند راه رفتن برای برخورداری از مزایای سلامت مطلوب نوشته شده است.

اگر شدت و سطح فعالیت شما افزایش یابد، دستورالعمل‌ها می‌گویند که شما با صرف زمان کمتر برای ورزش به همان مزایا برسید. به همین دلیل است که فقط 75 دقیقه در هفته فعالیت دویدن به جای راه رفتن کافی است.

ما اعتقاد داریم که هر فعالیتی بهتر از هیچ‌گونه فعالیت است، بنابراین اگر 5 دقیقه نقطه شروع شما است، بسیار فوق العاده است، اما شما باید برای افزایش سطح و زمان فعالیت خود تلاش کنید.

فعالیت شما فقط به دویدن اختصاص ندارد. در واقع صرف بیشتر از 51 دقیقه دویدن در هفته همراه با دیگر ورزش‌ها بسیار مفید است.»