حمید درخشان در نشست خبری پیش از بازی نفت تهران مقابل سایپا در سالن کنفرانس سازمان لیگ به خبرنگاران گفت: در ابتدا ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام رضا (ع) و زلزله‌زدگان کرمانشاه، امیدوارم کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده همچنان ادامه داشته باشد و آنها را فراموش نکنیم.

وی با اشاره به بازی فردای تیم نفت مقابل سایپا افزود: بازی سختی را پیش‌رو و چند بازیکن مصدوم داریم. باید مقابل سایپایی بازی کنیم که از بازیکنان و کادر فنی خوبی بهره می‌برد. غیر از مسائل فنی، مشکلات روحی زیادی بین بازیکنانم وجود دارد؛ به طوری که من هر روز نیم ساعت قبل از تمرین با آنها صحبت می‌کنم، تا بگویم تمام حواس خود را به بازی‌هایی که پیش‌رو داریم، بدهند.

درخشان تصریح کرد: اما متأسفانه هر روز و هر هفته صحبت‌هایی از مسئولان فدراسیون می‌شنویم که برایمان جای سؤال دارد؛ چرا باید تیمی مثل نفت تهران که مشکلات مالی‌اش کمتر از پرسپولیس و استقلال است، از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شود و ذوب‌آهن را جایگزینش کنند؟

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پاسخ به این سؤال که آیا حضور یک تیم اصفهانی در این رقابت‌ها نشان از نفوذ آنها در فدراسیون فوتبال می‌داند؟ گفت: من هیچ مشکلی با آقایان ندارم و نمی‌خواهم بگویم همشهری بودن آنها، ربطی به این موضوع دارد. فقط دنبال جواب سئوالم هستم که چرا نفت تهران باید محروم شود؟ شما خودتان می‌بینید که همچنان برخی‌ها هستند که مستنداتشان را مبنی بر داشتن مطالبات از استقلال و پرسپولیس رسانه‌ای کرده‌اند، اما آقایان می‌گویند این تیم‌ها تسویه‌حساب کرده‌اند. من نمی‌خواهم اسم بازیکنانی را که از پرسپولیس شکایت کرده‌اند، ببرم. این تیم‌ها 200 میلیارد بدهی دارند و نفت تهران چیزی حدود 10 میلیارد تومان.

وی اظهار داشت: لطفاً صریح به ما بگویند تا تکلیف خودمان را بدانیم؛ اگر این روند ادامه داشته باشد، من باید هر روز صحبت‌های روانکاوانه‌ای با بازیکنانم داشته باشم تا آنها را به شرایط فکری ایده‌آل برسانم.

درخشان درباره حاشیه‌های اخیر مبنی بر وجود سحر و جادو در فوتبال ایران اظهار داشت: این موضوع در قرآن هم آمده است، اما هرگز سراغشان نرفته و نمی‌روم. مربیانی که بار فنی ندارند، سراغ این سحر و جادو می‌روند؛ گذر زمان هم نشان می‌دهد که تبعات این رفتار شیطانی، به سراغ خودشان آمده است.

وی در خصوص ضعف خط هافبک نفت تهران افزود: همچنان با این مشکل مواجه هستیم. امیدوارم به زودی مصدومان تیم به تمرینات بازگردند تا بتوانیم با تمام پتانسیل‌مان در رقابت‌ها حاضر شویم. بازی فردا با سایپا بسیار حساس است و می‌خواهیم امتیاز بگیریم.