ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد در آستانه مصاف خانگی فردا شب (سه‌شنبه) منچستریونایتد برابر بنفیکا در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی تیمش تمجید کرد و از هواداران خواست که حساب این بازیکن را از سایر بازیکنان تیم‌ که ضعیف ظاهر شده‌اند، جدا کنند.

مهاجم 75 میلیون پوندی که تابستان امسال از اورتون به شیاطین سرخ پیوست 5 بازی متوالی است که نمی‌تواند برای تیمش گلزنی کند. با این حال او در 15 بازی‌اش برای من‌یونایتد 11 گل زده است و به همین دلیل مورینیو از هواداران خواست که دست از انتقاد از بازیکن 24 ساله او بردارند.

مورینیو در کنفرانس خبری پیش از مصاف تیمش برابر بنفیکا که فردا شب از ساعت 23:15 به وقت تهران در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می‌شود، گفت: هواداران بابت تماشای بازی‌ها پول می‌پردازند و آزادند عقیده‌شان را بیان کنند اما وظیفه من هم به عنوان یک سرمربی این است که از بازیکنانم که ناعادلانه مورد انتقاد واقع می‌شوند دفاع کنم. فکر می‌کنم که روملو یکی از بازیکنانی است که باید از نظر حمایت شدن از سوی هواداران دست نیافتنی شود.

مورینیو ادامه داد: یک توپ گل نمی‌شود، توپ به تیرک می‌خورد یا توسط دروازه‌بان حریف مهار می‌شود و همه اینها می‌توانند آمار گلزنی روملو را از چیزی که باید ضعیف‌تر کنند. او دارد برای ما بی‌نهایت خوب بازی می‌کند و بله، من باید از بازیکنانم زمانی که نیاز و لیاقتش را دارند دفاع کنم و روملو یکی از آنهاست چون کارهایی که دارد برای ما انجام می‌دهد فوق‌العاده است.

مورینیو که شاگردانش این هفته در صورت کسب پیروزی برابر نماینده پرتغال شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را دارند، انتظار ندارد پل پوگبا یا مروان فلینی به این بازی برسند. او همچنین با اشاره به بازی حساس هفته آینده تیمش در لیگ برتر در خانه چلسی، گفت که قصد ندارد برای آماده نگه داشتن برخی از بازیکنانش برای آن بازی به آنها برای مصاف با بنفیکا استراحت بدهد.

آقای خاص عنوان کرد: بهترین سناریو این است که ما با بازیکنانی که آخر هفته گذشته بازی کردیک به میدان برویم. هدف ما صعود به مرحله حذفی است. 10 امتیاز هم برای صعود خواهد بود اما هدف ما این است که به عنوان تیم اول صعود کنیم. بنفیکا کار ما را سخت خواهد کرد. این تیم جاه‌طلب است. ما به هیچ بازی جز بازی‌مان برابر بنفیکا و لیگ قهرمانان فکر نمی‌کنیم. فعلاً هیچ کدام از بازیکنان من به بازی مقابل چلسی فکر نمی‌کنند.