فردا شب در سن سیرو، حساس ترین بازی هفته یازدهم سری آ را میلان و یوونتوس برگزار خواهند کرد. یک شکست برای میلان ممکن است به قیمت اخراج مونتلا تمام شود.
 
در روزگاری نه چندان دور، دیدار یوونتوس و میلان نبردی برای قهرمانی بود؛ اما پس از سال 2012 دیگر نمی توان این بازی را یک دوئل برای فتح اسکودتو دانست به خصوص در سه سال اخیر که روسونری افتی قابل توجه داشته است.
 
از اهمیت بازی دو تیم همین بس که 14 سال پیش آنها فینال لیگ قهرمانان را برابر هم برگزار کردند که در نهایت میلان در ضربات پنالتی قهرمانی را از آن خود کرد.
 
گزارش؛ شیشه عمر مونتلا در دستان آلگری
 
امسال و با خریدهای گران قیمت و پرتعداد میلان تصور بر این بود که این باشگاه پس از سال ها وارد جرگه مدعیان خواهد شد؛ ولی کسب سه شکست در 5 هفته اخیر، روسونری را به کلی از قافله بالانشین ها دور کرده و این تیم با کسب 16 امتیاز در رده هشتم جای دارد.
در سوی دیگر یوونتوس که در 6 سال گذشته قهرمان سری آ شده، پس از کسب یکی دو نتیجه نامطلوب، به جایگاه سوم سقوط کرده و فعلا سه امتیاز کمتر از ناپولی دارد. اینتر هم بالاتر از این تیم دوم است.
گزارش؛ شیشه عمر مونتلا در دستان آلگری
 
بازی فردا برای هر دو تیم اهمیت فراوانی دارد. میلان با یک برد می تواند فاصله اش با یووه را به 6 برساند و در عوض یوونتوس با کسب سه امتیاز به تعقیب ناپولی و اینتر ادامه خواهد داد. هر نتیجه ای غیر از پیروزی برای میلان به منزله ناامیدی این تیم از رسیدن به مکان های بالاتر خواهد بود و احتمالا باید پرونده قهرمانی روسونری را خیلی زود مختومه دانست.
برترین گلزنان دوئل میلان-یووه
 
هیچکدام از بازیکنان فعلی دو تیم در رده های اول تا پنجم برترین گلزن این رقابت نبوده‌اند. شاید جدیدترین بازیکنان در این عرصه الساندرو دل پیرو و آندره شوچنکو باشند که به ترتیب 6 و 5 گل در این دیدار به ثمر رساندند. برترین گلزن مصاف یوونتوس و میلان، خوزه آلتافینی است که 13 گل وارد دروازه یوونتوس کرد و بعدها حضور در این تیم را نیز تجربه کرد.
گزارش؛ شیشه عمر مونتلا در دستان آلگری
 
بهترین روند پیروزی
 
میلان در حد فاصل 1960 تا 1962 به چهار برد پی در پی برابر یوونتوس رسید که بهترین آمار این تیم برابر بانوی پیر است. در طرف مقابل یوونتوس بین سالهای 2013 تا 2016 موفق شد هفت بار پیاپی در لیگ میلان را شکست دهد. در نهایت گل لوکاتلی ستاره جوان میلان در سال گذشته در ورزشگاه سن سیرو بود که شکست را به یوونتوس تحمیل کرد.
درخشان ترین برد
 
میلانی ها بهترین برد خود را برابر یووه در سال 1950 به دست آوردند و موفق شدند با نتیجه 7 بر 1 رقیب خود یوونتوس را از پیش رو بردارند. 47 سال بعد از این نتیجه در سال 1994، این یوونتوس بود که در ورزشگاه سن سیرو دست به کار بزرگی زد و موفق شد 1-6 میزبان خود را شکست دهد و به بهترین برد خود در مصاف های رودررو دست یابد.
گزارش؛ شیشه عمر مونتلا در دستان آلگری
 
رکورد داران بازی
 
جان لوئیجی بوفون با 26 بار بازی در این دیدار، رکورددار است و شنبه می تواند برای بار بیست و هفتم در این دیدار حساس به میدان برود. او یک بار بیشتر از دل پیرو و دو بار بیشتر از پائولو مالدینی برای تیمش در این دیدار حساس به میدان رفته است. همچنین جورجیو کیه لینی نیز 16 بار این بازی بزرگ را تجربه کرده است.