حمید درخشان پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل استقلال خوزستان گفت:‌ معنا و مفهوم این را نمی‌فهمم که برخی افراد می‌گویند نفت به لیگ قهرمانان آسیا نمی‌رود. بعضی‌ها صحبت از تراکتورسازی می‌کنند و بعضی‌ها هم از ذوب‌آهن؛ این دیگر چه صیغه‌ای است؟! همه برای نفت نقشه کشیدند. این تیم برای این مملکت است و از لیگ خارج که نیامده.

وی افزود: باید همه تلاش کنند تا این تیم به آن ثباتی که می‌خواهد برسد، اما هر کس یک مصاحبه می‌کند و یک حرفی می‌زند که این برای کل جامعه بد است. این تیم از لیگ آفریقا که نیامده است! تیم ما هر دقیقه اضطراب دارد. هر دقیقه بازیکنان ما فکر می‌کنند که تکلیف نفت چه می‌شود. حالا یک نفری آمده و نفت را تحویل گرفته، نباید به او سخت بگیرند، باید تلاش کنند که این مشکلات حل شود.

سرمربی تیم نفت طلاییه خاطرنشان کرد: با تیم ما الان مثل یک گوشت قربانی برخورد می‌کنند. نفت در سه روز جمع شده است، اما الان در رده هشتم قرار دارد. تیم‌هایی که زودتر از نفت آغاز و میلیاردی خرج کردند، پایین‌تر از ما هستند. اگر تیم ما ته جدول بود، حق را به آنها می‌دادیم. من قبول دارم که نفت مشکلات زیادی دارد و اگر قرار باشد نماینده ایران باشیم، به این شکل نمی‌توانیم به آسیا برویم و نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: الان الهلال را ببینید. همه تیم‌ها در آسیا رشد کرده‌اند. تیم ما نیاز به تقویت دارد، ولی با این وجود الان خوب بازی می‌کنیم. به تنهایی نمی‌توانم تضمین بدهم که تیم خوبی باشیم و من تنهایی این کار را انجام می‌دهم. نیاز دارم که به من کمک کنند. ما به جذب بازیکنان جدید و خوب احتیاج داریم.

درخشان در خصوص وضعیت نامشخص مالکیت باشگاه نفت طلاییه گفت: جهانیان بیاید و تکلیف مالکیت باشگاه را مشخص کند. من یک پیشنهاد دارم، می‌شود در فوتبال ما یک شخص را به‌عنوان مالک مشخص کنند و در کنارش یک مدیرعامل بگذارند، همان‌طور که در خیلی از کشورها این‌طور است، آن‌وقت ببینید که این مشکلات ما کمتر می‌شود. اگر در باشگاه‌های ما از پیشکسوتانی که 20 سال بازی کردن و تجربه دارند، به‌عنوان مشاور استفاده کنند، این مشکلات پیش نخواهد آمد.

وی در مورد تغییرات متعدد سرمربی در تیم نفت و اینکه آیا این رفت و آمدها به تیم ضربه نمی‌زند، تصریح کرد: من با این نظر شما موافقم، اما حق طبیعی باشگاه است که سرمربی خود را انتخاب کند. آن زمان، آن تصمیمات گرفته شده است و الان این تصمیمات. من سه روز جلسه با مسئولان نفت داشتم و واقعاً نمی‌خواستم برگردم. آنها به من اصرار کردند و گفتند که نمی‌توانیم به شما طلب قبلی‌تان را پرداخت کنیم و چون من با این تیم قرارداد داشتم، برگشتم. اگر قرارداد من فسخ شده بود،‌ برنمی‌گشتم. اگر صحبتم غیرمنطقی است شما بگویید.

سرمربی تیم نفت تهران در پاسخ به این پرسش که چرا این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد، عنوان کرد: برای اینکه مدیران باشگاه‌ها فوتبالی نیستند. همین فوتبالی نبودن باشگاه‌ها باعث شده تیم‌ها خسارت میلیاردی داشته باشند. شاید این‌ها افراد مدیران خوب و دلسوزی باشند، اما چون فوتبالی نیستند و در این رشته درس نخوانده‌اند این مشکلات پیش می‌آید.

وی در مواجه شدن با سؤال خبرنگاری که از او درخصوص حذف تیم‌هایی مانند العین از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: فکر می‌کنم تیم‌هایی که شما اشاره کردید، مشکل مدیریتی فوتبال داشته باشند. نمی‌خواهم اسمی از تیم‌ها به کار ببرم، اما در فوتبال ما تیم‌های بزرگ هم با مشکل مدیریت مواجه شدند. نبودن مدیرهای قابل این مشکلات را به وجود می‌آورد، اما مدیرانی که فوتبال را به‌خوبی مدیریت کنند، می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند.