بهروز پرورش‌خواه در خصوص شرایط تیم استقلال اظهار داشت: این تیم در زمان آقای منصوریان هم خوب بود، اما یکسری بدبیاری‌ها گریبان منصوریان را گرفت که مهم ترین آنها مصدومیت بازیکنان بود. قطعا اگر این تیم در ابتدای فصل این همه مصدوم نمی‌داد، در زمان منصوریان هم نتایج بهتری کسب می‌شد. الان هم که این تغییرات صورت گرفته باید به شفر زمان کافی داد.

وی افزود: عاقلانه و منصفانه نیست که با یک بازی بخواهیم شفر را نقد کنیم. باید بگذاریم او کارش را بکند و بعد از گذشت یک زمان معقول که تفکراتش را به تیم القا کرد او را به بوته نقد بگذاریم. الان هم که مصدومان ما رسیده‌اند و قطعا شفر باید بهتر از گذشته نتیجه بگیرد.

پیشکسوت تیم استقلال در خصوص نزدیک بودن به زمان دربی بیان داشت: این جمله تکراری و کلیشه‌ای است که دربی با همه بازی‌ها تفاوت دارد و شرایط جدولی دو تیم نمی‌تواند نتیجه این بازی را از پیش تعیین کند. نمونه بارزش همین فصل گذشته که استقلال دربی را در حالی برد که هیچ کس پیش‌بینی نمی‌کرد. پس نباید نگران نتیجه دربی بود.

پرورش‌خواه در خصوص حواشی پیش آمده برای مهدی قائدی بیان داشت: من خیلی خوشحالم که این پسر اینقدر خوب است که خودش خیلی زود به اشتباهش پی برد و از همه عذرخواهی کرد. قائدی نباید بابت این تنبیهی که شفر برایش در نظر گرفته ناراحت باشد. شفر حتما قائدی را خیلی دوست دارد که او را اینگونه تنبیه کرد. این تنبیه چراغ راه آینده قائدی است و به رشد او در آینده فوتبالی‌اش کمک می‌کند. اگر شفر این کار را نمی‌کرد قائدی در این سن فکر می‌کرد فوتبال همین است و می‌تواند هر وقت بخواهد اعتراض کند.

هافبک پیشین آبی پوشان بیان داشت: در زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم بازیکنانی به مراتب بهتر از ما بودند که چون حرف بزرگترها را گوش نکردند و به بیراهه رفتند فوتبال شان تمام شد. اما ما به حرف بزرگترها گوش کردیم و به حاشیه نرفتیم و توانستیم سال‌های زیادی فوتبال بازی کنیم. توصیه من به قائدی این است که تا جوان است از این اشتباهات پرهیز کند و به حرف مربیان و بزرگترهایش گوش کند. فوتبالیست فقط با فوتبال بازی کردن بزرگ می‌شود نه با رفتن به حاشیه.