حمید درخشان در حاشیه جشن تولد علی پروین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در مراسمی هستیم که تولد یکی از اسطوره‌های پرسپولیس است و من به او تبریک می‌گویم. امیدوارم که همه ما در جشن تولد 100 سالگی علی پروین حضور داشته باشیم و به او تبریک بگوییم. در این جمع صمیمت خاصی وجود دارد؛ جمعی که با هم همبازی یا شاگردان علی پروین بودند. این جمع‌ها باعث می‌شود که خاطرات زنده شود و یادآور دوران خوبی از پرسپولیس است که بازیکنان پرسپولیس بدون پول باعث افتخار آفرینی این تیم شدند و خیلی خوشحالم که در این جمع حضور دارم.

وی درباره اختلافاتی که بین اعضای تیم استقلال وجود دارد، گفت: اختلاف سلیقه وجود دارد. به هر حال این اختلافات است که آدم‌ها را از هم جدا می‌کند. نه کسی به کسی چیزی داده و نه کسی از کسی دیگر چیزی می‌خواهد. به نظر من باید حرمت‌های بزرگ‌تری و کوچک‌تری حفظ شود. 

مشکلات استقلال باید در درون خانواده حل شود

درخشان درباره حواشی برنامه 90 که در مورد  اتفاقات اخیر باشگاه استقلال بود، عنوان کرد: به نظرم نباید اسرار خانواده به بیرون فاش شود و این خیلی بد است. در هر خانواده‌ای مشکلات و اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد، اما باز شدن این مباحث در تریبونی که بینندگان زیادی دارد، صحیح  نیست. دلیلی ندارد هر اشتباهی را تابلو کنند و به نظرم باید مشکلات یک خانواده در درون همان خانواده حل شود و از همه مهمتر فوتبال باید حرمتش حفظ شود. 

کریمی حرمت بزرگ تری را حفظ کند 

مربی پیشین تیم نفت تهران درباره اختلافات اخیرش با علی کریمی گفت: من توقع دارم از کریمی که وقتی این صحبت‌ها را مطرح می‌کند، حرمت کوچک‌تر و بزرگ‌تری را هم نگه دارد. من اگر مشکلاتی در تیم نفت ایجاد کرده‌ام، او باید به بزرگی خودش این مشکلات را حل می‌کرد. من هم وقتی که تیم را تحویل گرفتم بعضی از بازیکنانی که در آن حضور داشتند به سیستم نمی‌خوردند و آنها را به همین دلیل کنار گذاشته‌ام. در نهایت برای علی کریمی آرزوی موفقیت می‌کنم و دلخوری از او ندارم، چون من از او بزرگ‌تر هستم و این اختلافات را به حساب جوانی و کم‌تجربگی کریمی می‌گذارم.

مطالباتم از نفت تهران را قانونی پیگیری می کنم 

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا اختلافاتش با مالکان جدید باشگاه نفت حل شده است یا خیر؟ بیان  کرد: در حال حاضر  که خبری نیست و من منتظر بودم که در این خصوص اتفاقی رخ بدهد، اما اگر تا هفته بعد هیچ اقدامی از سوی آنها انجام نشود، از طریق قانونی پیگیری خواهم کرد. من هیچ گاه به مسئولان  جدید نفت نگفته‌ام که توافق نمی‌کنم، اما وقتی می‌بینم که آنها جلو نمی‌آیند، آیا من باید از حق و حقوق بگذرم؟ وقتی من هدایت این تیم را قبول کردم ، نفت داشت از بین می‌رفت و من در آن شرایط تیم را تحویل گرفتم و 5 بازی هم انجام دادیم و امتیاز هم گرفتیم. اکنون به دلیل اینکه فقط 5 هفته در این تیم بوده‌ام، باید از حق و حقوقم بگذرم، آن هم در حالی که 2، 3 پیشنهاد دیگر را رد کرده بودم؟ وقتی آنها به فکر توافق نیستند، من هم چاره‌ای به جز این ندارم که از لحاظ قانونی اقدام کنم.

کنار گذاشتن بازیکنان سلیقه ای است 

سرمربی سابق نفت تهران درباره کنار گذاشتن 8 بازیکن از این تیم از سوی کریمی بیان کرد: من هم زمانی که هدایت تیم نفت را برعهده گرفتم بازیکنانی که کریمی جذب کرده بود را کنار گذاشتم. به هر حال کنار گذاشتن چند بازیکن سلیقه مربی است. به طور حتم کریمی نمی توانسته با آنها کار کند و که تصمیم گرفته چند بازیکن را کنار بگذارد. براین اساس نمی شود نسبت به تصمیم کریمی ایراد گرفت. حق طبیعی سرمربی است که بازیکنانش را انتخاب کند. 

درخشان در پایان درباره اینکه با مدیران جدید نفت تهران صحبت کرده یا نه! بیان کرد: باور کنید که یک شبه فهمیدم که تغییراتی در نفت تهران انجام شده است. همچنین من استعفا ندادم و فقط برای اینکه مشکلات حل شود چند روز تمرین را تعطیل کردم اما بعد از چند روز تغییر و تحولات در باشگاه رخ داد و مدیران جدید به نفت آمدند. به هر حال آنها دوست نداشتند با من کار کنند و کریمی را جایگزینم کردند.