دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس از آخرین تقابل با نفت تهران خاطره‌ای خوش در ذهن دارد. هر چقدر بازی فصل گذشته دو تیم با حواشی زیادی به واسطه رفتار علیرضا بیرانوند پشت رختکن نفت تهران همراه بود، در آخرین تقابل همراه با شیرینی کسب جام در سوپرکاپ همراه شد.

بیرانوند که به واسطه سال جام جهانی و رقابت فشرده با دیگر مدعیان حضور در دروازه‌ی تیم ملی، از انگیزه بالایی در لیگ هفدهم برخوردار است، بعد از کلین شیت در بازی اول اکنون به دنبال دومین بازی موفق خود در ترکیب این تیم در بسته نگه داشتن دروازه‌اش است. شماره یک سرخپوشان که علیرغم دریافت یک گل برابر تراکتورسازی در بازی قبلی عملکرد موفقی از خود به جا گذاشت و ناجی تیمش بود، این بار نیز به دنبال این است تا در استادیوم تختی تهران که معمولا جدال‌های سختی برای پرسپولیس به همراه داشته، دروازه‌اش را بسته نگه دارد.
 
البته باید به یاد داشت که در دو دیدار اخیری که پرسپولیس در این استادیوم به میدان رفته، دو پیروزی ارزشمند مقابل سایپا و نفت تهران از خود به جا گذاشته است و آخرین باری که این تیم در این استادیوم ناکام بوده مربوط به روز درخشش این گلر با پیراهن نفت و مهار حملات حمله‌وران این تیم خصوصا ضربه پنالتی مهدی طارمی بوده است.