رونالدو که تنها 3 روز است به تمرینات رئال بازگشته طبق گفته زیدان احتمالا امشب مقابل یونایتد به میدان خواهد رفت.

به این ترتیب مهاجم پرتغالی در سوپرکاپ اروپا دوازدهمین فینال خود را با رئال مادرید تجربه خواهد کرد.

تا چند روز پیش کمتر کسی فکر می‌کرد که کریستیانو رونالدو به همراه رئال مادرید به اسکوپیه مقدونیه برود تا در سوپر جام اروپا بازی کند. با این حال مهاجم پرتغالی نمی‌خواهد یک فینال دیگر را از دست بدهد. زین‌الدین زیدان در نشست خبری پیش از بازی درباره سفر ستاره مادرید گفت‌:« او برای بازی کردن آماده است.»

همه در انتظار دودسمیای رونالدو در رئال مادرید

اظهار نظر سرمربی رئال مادرید نشان می‌دهد که این بازیکن برابر منچستریونایتد یا از ابتدا به میدان می‌رود یا دقایقی در این دیدار حضور خواهد داشت. به ‌این‌ ترتیب رونالدو می‌تواند امشب دوازدهمین فینال خود را با پیراهن مادرید تجربه کند.

مهاجم پرتغالی در یازده فینال خود با تیم اسپانیایی هشت قهرمانی را به دست آورده و تنها سه بار در فتح جام ناکام مانده است.

رئال مادرید در سال 2011 در سوپرکاپ اسپانیا مغلوب بارسلونای پپ گواردیولا شد. سفیدپوشان در فینال کوپا دل ری 2013 در سانتیاگوبرنابئو از اتلتیکومادرید شکست خوردند.

رونالدو در این بازی توسط کلوس گومس اخراج شد و نتوانست تا پایان تیمش را همراهی کند. سوپرکاپ اسپانیا سال 2014 برابر اتلتیکو آخرین جام از دست رفته برای رئال مادرید و رونالدو محسوب می‌شود. مهاجم پرتغالی نتوانست از دفاع قرمز و سفیدپوشان عبور کند و در دو بازی برابر تیم دیگو سیمئونه در گلزنی ناکام بود.

فوق ستاره پرتغالی در یازده فینالی که به میدان رفته، در 9 بازی گلزنی کرد و توانست در مجموع 13 گل به ثمر برساند (یک هت‌تریک و دو دبل). دو گل برابر جیان‌لوئیجی بوفون در کاردیف و گل زیباش به پینتو در فینال کوپا دل ری از ارزشمندترین آنها به حساب می‌آیند.

او از زمانی که به رئال مادرید پیوسته (2009 )، تنها دو فینال را از دست داده است که هر دو به خاطر آسیب‌دیدگی‌ بودند. رونالدو در فینال کوپا دل ری سال 2014 برابر بارسلونا بازی نکرد و سوپرکاپ سال گذشته (2016) را نیز مقابل سویا از دست داد. با این حال او فینال امشب را از دست نخواهد داد. رونالدو برگشته است.