امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم‌ ‌ملی جوانان درباره قرعه‌کشی جام جهانی جوانان و همگروهی تیم‌ ‌ملی ایران با تیم‌های پرتغال، کاستاریکا و زامبیا، اظهار کرد: در نگاه اول گروهی ساده و معمولی به نظر می‌رسد، اما وقتی به بررسی ریزتر تیم‌ها می‌پردازیم مشاهده می‌کنیم که کار سختی برای صعود داریم.

وی ادامه‌ داد: پرتغال همیشه یکی از تیم‌های خوب جهان به خصوص در رده جوانان بوده است. آنها به کارخانه "بازیکن سازی" معروف هستند و بازیکنان مطرحی از این تیم به جهان فوتبال معرفی شده‌اند.  پرتغال توانسته از قاره اروپایی به سادگی صعود کند که تیم‌های قدرتمندی همچون هلند، صربستان و اوکراین حذف شدند.  پس این تیم حرف‌ زیادی برای گفتن در این جام جهانی دارد.  کاستاریکا نیز یکی از تیم‌های قدرتی آمریکای مرکزی است. آنها در سالیان اخیر پیشرفت خوبی داشتند و این نشان دهنده سرمایه‌گذاری آنها بر روی فوتبال است. آنها در جام جهانی گذشته شگفتی‌ساز شدند و توانستند با حذف تیم‌های بزرگ به مراحل بالاتر صعود کنند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی جوانان اظهار کرد: زامبیا نیز یکی از قدرتی‌ترین و سرعتی‌ترین تیم‌های  قاره آفریقا است. آنها دو سال قبل در حضور غول‌های قاره آفریقا مانند سنگال، نیجریه و آفریقای جنوبی توانستند قهرمان ملت‌های آفریقا شوند.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره گروه‌های قرعه‌کشی شده در جام جهانی جوانان اظهار کرد: سخت‌ترین گروه این مسابقه‌ها که گروه مرگ نامیده شد، گروه اول جام جهانی است؛ گروهی که در آن کره جنوبی میزبان با تیم‌های آرژانتین و انگلستان هم‌گروه است. کره جنوبی توانسته مقابل هر تیم بزرگی که قرار بگیرد دردسرساز شود. آن‌ها 5 ماه پیش با انگلستان دیدار کردند که توانستند با یک گل این تیم را شکست دهند. البته مسئولان کره جنوبی از هم‌گروهی این تیم با آرژانتین و انگلستان بسیار غافلگیر شده‌اند و انتظار چنین گروه سختی را نداشته‌اند. به جز گروه A سایر تیم‌ها در گروه‌ها به طوری متناسب تقسیم شده‌اند.

وی ادامه داد: من این قول را به مردم ایران می‌دهم که بتوانیم با حداکثر قدرت‌مان در این مسابقه‌ها حاضر شویم و نمایش خیره کننده‌ای از خود ارائه کنیم تا بتوانیم از پرچم مقدس کشورمان دفاع کنیم و علی‌رغم اینکه کارمان برای صعود سخت است اما بتوانیم از گروه‌مان بالا برویم.

او درباره جو قرعه‌کشی این مسابقه‌ها و همچنین اتفاقات ویژه در این قرعه‌کشی اظهار کرد: قرعه‌کشی با برنامه‌ریزی مناسب و جوی منضبط برگزار شد اما نکته جالب این قرعه‌کشی زمانی بود که نام انگلستان به عنوان هم‌گروه آرژانتین مشخص شد مارادونا دست خود را به سمت بالا برد و منظورش از این کار، یادآوری گلی بود که در فینال جام جهانی با دست به انگلستان زد و این را به حاضران تلقین کرد که جوانان ما می‌توانند باز هم انگلستان را شکست دهند.

پیروانی درباره مراحل آمادگی تیم ملی جوانان برای حضور در جام جهانی بیان کرد: من با صحبتی که با آقای تاج داشتم، از ایشان اجازه گرفتم تا برای بازی‌های تدارکاتی با تیم‌هایی که در این مسابقه‌ها حضور دارند صحبت کنم. من نیز مذاکراتم را با همه تیم‌ها به جز تیم‌هایی که با آن‌ها هم‌گروه هستیم آغاز کردم و بسیاری از آن‌ها برای رویارویی با ایران استقبال کردند. منتظر آن هستیم که این تیم‌ها مکاتبات‌شان را با فدراسیون فوتبال کشورشان انجام دهند، تا به زودی دیدارهای دوستانه خوبی برگزار کنیم.

وی افزود: من فردا از اینجا به آلمان می‌روم و تیم ملی نیز از ایران  به آلمان سفر خواهد کرد. ما 10 روز در این کشور اردویی برگزار خواهیم کرد و با تیم‌هایی چون هامبورگ و یکی از تیم‌های بزرگسالان لیگ دانمارک دیدار دوستانه برگزار خواهیم کرد.