جورج فوساتی، سرمربی اروگوئه‌ای تیم ملی فوتبال قطر در نشستی خبری با رد اتهام‌های مطرح شده از سوی او علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرونده آرای انضباطی این تیم در دیدار با ایران و محرومیت چهار ملی‌پوش قطری گفت: به صورت مستقیم حرفی علیه AFC نزدم و رسانه‌ها باید قبل از انتشار چنین اخباری در سطح داخلی و بین‌المللی آن را مورد بررسی قرار دهند.

فوساتی در ادامه اشاره‌ای به دیدار رفت تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر و حواشی آن کرد و گفت: کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از بازی صحبت‌های منفی مطرح و اتمسفری ایجاد کرد که روی بازیکنان قطر تأثیر گذاشت. هر چند من آن‌ زمان در تیم ملی قطر نبودم، اما فکر می‌کنم تیم ایران مشکلاتی را در بازی رفت ایجاد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال قطر درباره بازی برابر ایران در هفته اول دور برگشت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در گروه A آسیا اظهار داشت: اتفاقات بازی رفت در تهران این انگیزه را به بازیکنان قطر می‌دهد تا به دنبال پیروزی و نتیجه خوب باشند. دیدار تدارکاتی ما برابر آذربایجان به لحاظ سطح فیزیکی مشابه آنها با ایران و ازبکستان می‌تواند مفید باشد. البته از نظر فنی این تیم‌ها شباهتی با هم ندارند.

فوساتی درباره دیدار تیم‌های الریان و لخویا برابر پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا و مقایسه آن با بازی قطر و ایران گفت: تفاوت‌هایی میان این بازی‌ها وجود دارند و نمی‌توانیم مقایسه‌ای درباره تأثیر نتایج تیم‌های قطری برابر حریفان ایرانی در بازی تیم‌‌های ملی این دو کشور انجام‌ دهیم.

سرمربی اروگوئه‌ای تیم ملی فوتبال قطر در خاتمه با اشاره به دیدار تدارکاتی تیمش برابر تیم المپیک این کشور و شرایط خوب اکرم عفیف در تیم خیخون اسپانیا اظهار داشت: احمد یاسر، بازیکن لخویا شاید آماده نباشد. او باید دوران نقاهت مصدومیتش را دنبال کند. هدف ما استفاده از یاسر در بازی برابر ازبکستان است. این مسئله‌ طبیعی است که با احمد یاسر و مشعل عبدالله تماس بگیریم تا خود را مهیای بازی با ازبکستان کنند.

اردوی تیم ملی فوتبال قطر از روز گذشته بدون حضور بازیکنان تیم‌های الریان و لخویا به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد. البته جورج فوساتی برای تکمیل بازیکنان در تمرینات عده‌ای از بازیکنان تیم المپیک قطر را به اردوی ملی بزرگسالان دعوت کرده است.

تیم‌های ملی فوتبال قطر و ایران سوم فروردین ماه سال 1396 در دوحه به مصاف هم می‌روند. در بازی رفت ایران با نتیجه 2 بر صفر قطر را شکست داده بود. در جدول رده‌بندی گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا ایران با 11 امتیاز صدرنشین است، تیم‌های کره جنوبی و ازبکستان به ترتیب با امتیازهای 10 و 9 رده‌های دوم و سوم را در اختیار دارند، سوریه پنج امتیازی در جایگاه چهارم جدول جای گرفته و قطر نیز با چهار امتیاز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. در این گروه تیم ملی چین نیز با دو امتیاز قعرنشین است.