اختلافات به وجود آمده میان کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ باعث شده که کنترل اوضاع از دست تاج دربرود. این را به خوبی در مصاحبه‌های مهدی تاج متوجه می‌شویم و حس میکنیم او از شرایط موجود راضی نیست.

نکته قابل تأمل اینکه کی‌روش پیش از ترک ایران در مصاحبه‌ای رسماً مسئولیت تیم ملی را در بازی‌های آینده نپذیرفت و گناه نتایج بد احتمالی را به گردن آنهایی انداخت که اردوی امارات را به هم زدند.

این بدترین اتفاق ممکن برای تیم ملی است. حالا ما تیمی را در اختیار داریم که سرمربی‌‌اش به شدت عصبانی و برافروخته است‌؛ دستیار ایرانی‌‌اش وضعیت خود را نمی‌داند، مسئولیت‌پذیری در این تیم هم عملاً وجود ندارد و سرمربی‌‌اش بار دیگر از ایران رفته... 

از این نظر می‌دانیم رئیس فدراسیون فوتبال نگرانی‌هایی دارد اما با این حال تاج تصور می کند می‌تواند کی‌روش را به ادامه کار ترغیب کند!

به نظر شما تشویق کردن کی‌روش در این شرایط ممکن است؟ یعنی آیا او همان آدم سابق برای فوتبال ایران می‌شود؟

کمی بعید به نظر می‌رسد. ما که فکر می کنیم تا کی‌روش و برانکو رودررو با هم صحبت نکنند، چیزی حل و فصل نمی‌شود.

متأسفانه در مغز کی‌روش این قضیه جا باز کرده که برانکو می‌خواهد در کار تیم ملی اختلال ایجاد کند و او هرگونه مذاکره‌ای را در این زمینه از همین حالا منتفی می‌داند.

کسی که در این شرایط عصبی و پر فشار بتواند کی‌روش را سر به راه و قانع کند، خیلی هنر کرده است.

اگر آقای تاج در این راه موفق شود به او دست مریزاد می‌گوییم! می‌دانیم خود رئیس فدراسیون فوتبال تا امروز کوشش کرده که کی‌روش را قانع کند کمی کوتاه بیاید اما به نظر می‌رسد تا این لحظه موفق به انجام این کار نشده است.

کی‌روش کمی بیش از حد سختگیر است‌؛ با این همه سختگیری واقعاً چگونه می‌شود او را پای میز مذاکره کشاند؟